خبرگزاری کار ایران

مجموعه خدمات حسابداری در شرکت‌های حسابداری به چه صورت است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۰۵

امروزه به دلیل تغییرات پیش آمده در وضعیت اقتصادی، امور حسابداری در کسب و کارها دستخوش تحولات زیادی شده است.

به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند از یک شرکت حسابداری در امور مالی خود کمک بگیرند و از خدمات حسابداری که این شرکت‌ها ارائه می‌کنند استفاده نمایند.

فرقی نمی‌کند شما در حال حاضر صاحب و مدیر یک شرکت و کارخانه بزرگ باشید و یا کسب و کار کوچکی را به تازگی راه‌اندازی کرده‌ باشید در هر صورت نیاز به استفاده از خدمات حسابداری در امور مالی خود دارید. حتی می‌توان گفت مدیران کسب و کارهای کوچک بیشتر نیازمند کمک گرفتن از یک حسابدار خواهند بود زیرا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند رشد مالی آن فعالیت اقتصادی و رسیدن به اهداف مدیریت داشته باشد. بنابراین بهتر است از همین ابتدا به فکر باشید. ما در این مطلب سعی داریم شما را با مفهوم حسابداری برای کسب و کارها آشنا کرده و خدماتی که یک شرکت حسابداری می‌تواند در اختیارتان قرار دهد را معرفی خواهیم کرد.

حسابداری چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

حسابداری همان طور که از نامش پیداست علم محاسبه اعداد و ارقام است و اگر به این مورد توجه داشته باشید که نمی‌توان هیچ کسب و کاری را از اعداد و ارقام جدا کرد و برای رسیدگی به آنچه در طی فرآیند عملکرد کاری شما رخ داده است از قبیل درآمدها، پرداختی‌ها، سود و زیان، هزینه‌ها و مالیات و چندین مورد دیگر نیاز به یک محاسبات اصولی دارید تا از روند آنچه در طی ماه و سال اتفاق افتاده است مطلع شوید، می‌توانید تا حد زیادی به نقش مهم امور حسابداری که یک فرد حسابدار یا یک شرکت حسابداری می‌تواند در اختیارتان قرار دهد پی ببرید. بخصوص در شرایط فعلی که امور سیاسی و مسائل اقتصادی در کشور و حتی آن سوی دنیا می‌تواند تاثیر فراوانی بر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در این سوی دنیا داشته باشد نیاز به استفاده از حسابداری بیشتر احساس می‌شود.

انواع حسابداری

با آن که کلیت حسابداری همان چیزی است که پیشتر به آن اشاره کردیم اما این علم دارای شاخه‌های متعددی مانند حسابداری مالی، دولتی، حسابداری مدیریت، حسابداری صنعتی و مالیاتی و حسابداری فروشگاهی و.. است که یک شرکت حسابداری در تمامی این زمینه‌های کاری می‌تواند خدمات حسابداری را به شما ارائه نماید. ما در ادامه بیشتر به بررسی تنوع این خدمات خواهیم پرداخت.

خدماتی که یک شرکت حسابداری ارائه می‌کند شامل چه مواردی می‌شود؟

شرکت حسابداری می‌تواند خدمات تخصصی متنوعی را در زمینه امور مالی در اختیار کسب و کارها قرار دهد. خدمات حسابداری شامل مواردی می‌شود که شما برای مدیریت امور مالی یک واحد اقتصادی لازم است از آن استفاده نمایید. اگر هیچ اشرافی بر امور حسابداری ندارید می‌توانید صفر تا صد امور مالی خود را به این شرکت بسپارید و یا تنها در بخشی از آن از حسابرس‌های شرکت های حسابداری کمک بگیرید.

  • ارائه خدمات مشاوره حسابداری

بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها خودشان از یک حسابدار خبره بهره‌مندند و یا دارای یک تیم حسابداری هستند. اما گاهی ممکن است برای رسیدگی بهتر بر امور مالی تنها نیاز به دریافت مشاوره داشته باشند و یا مایل باشند هر چند مدت یکبار یک شرکت حسابداری با ارائه مشاوره‌های موردی و یا با یک نظارت کلی به پیشرفت کار و بهبود امور مالی حسابداری شرکت‌ها کمک نماید. این نوع خدمات مشاوره‌ای در امور حسابداری را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد;

  • ارائه مشاوره در زمینه امور مالیاتی
  • مشاوره در خصوص تنظیم قراردادهای کاری و مالی
  • بررسی صورت‌های مالی مانند رسیدگی به سود و زیان، ترازنامه‌های حسابداری و...
  • نظارت بر سیستم‌های مالی و ارائه مشاوره در این خصوص

مجموعه خدمات حسابداری در شرکت‌های حسابداری به چه صورت است؟

  • ارائه خدمات پشتیبانی

خدمات دیگری که یک شرکت حسابداری ارائه می‌کند، می‌تواند شامل خدمات پشتیبانی شود. برای راه‌اندازی بخش حسابداری شرکت‌ها لازم است سیستم‌های مالی کارآمدی برای آن در نظر گرفته شود که با آن کسب و کار هماهنگ باشد و قابلیت‌های مرتبطی داشته باشد. همچنین لازم است با در نظر گرفتن ابزار و وسایلی خاص، امور حسابداری به صورت اتوماتیک در واحدهای اقتصادی مختلف انجام شود. در این موارد می‌توان از یک شرکت حسابداری کمک گرفت.

  • ارائه خدمات اجرایی

چنانچه شما برای کسب و کار خود از حسابدار و یا تیم حسابرسی برخوردار نیستید می‌توانید از یک شرکت حسابداری در این خصوص کمک بگیرید. حسابرس‌های این شرکت می‌توانند صفر تا صد امور مالی شما را به انجام برسانند. همچنین انجام امور حسابداری شرکت‌ها را می‌توان برون سپاری کرد. در این شیوه بخشی از کار توسط حساب‌داران همان کسب و کار و بخشی دیگر به کمک شرکت‌هایی که خدمات حسابداری ارائه می‌کنند انجام خواهد شد. در این شرایط می‌توانید کارهایی از قبیل امور حسابداری حقوق و دستمزد ماهانه، سالانه و ارائه لیست‌های بیمه و مالیات و رسیدگی بر صورت‌های مالی و حسابرسی را به شرکت حسابداری بسپارید.

از دیگر خدمات حسابداری که توسط این نوع از شرکت‌های حسابرسی ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تهیه گزارش‌های فصلی
  • مالیات بر درآمد پرسنل
  • تهیه و تنظیم دفاتر شرکت مانند دفتر روزنامه و دفترکل
  • پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی و تلاش برای ارائه راهکار و رفع آن‌ها

مجموعه خدمات حسابداری در شرکت‌های حسابداری به چه صورت است؟

شرکت حسابداری مالیاتی پیشگامان حساب

در این مطلب سعی کردیم شما را با فرآیند انجام امور حسابداری و انواع آن آشنا کرده و مزایای استفاده از حسابداران خبره را که می‌توانید توسط شرکت‌های حسابداری از خدماتشان بهره‌مند شوید آشنا کنیم.

در حال حاضر که هر کسب و کاری با رقبای فراوانی روبروست و شرایط اقتصادی هر روزه دچار تغییرات و تحولات می‌شود، لازم است برای به روز بودن و رشد هر چه بیشتر در زمینه کار و کسب سود در فعالیتی که انجام می‌دهید، حتما از افرادی که در این حوزه متخصص هستند کمک بگیرید. شرکت حسابداری مالیاتی پیشگامان حساب یکی از این شرکت‌ها به شمار می‌آید که می‌تواند خدمات حسابداری متنوع از جمله خدمات مالیاتی، خدمات حسابرسی و مشاوره مالیاتی را برای کسب و کارهای مختلف کوچک و بزرگ ارائه دهد. برای ارتباط با این مجموعه می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس الکترونیکی www.pishgamanhesab.com  مراجعه کنید و از خدماتی که این مجموعه ارائه می‌کند مطلع شوید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر و برخورداری از مشاوره مالیاتی رایگان با شماره 02191005868 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز