خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی با عنوان:

"آسیب شناسی معضلات ایمنی در حوزه مدیریت شهری و صنایع و پشتیبانی و مانع زادیی در عرصه تولید و خدمات" روز پنجشنبه ١٩ فروردین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۵۷۴

بخش خصوصی نقش آفرینی خود در دور زدن تحریم‌ها را به اثبات رسانده است.

رئیس انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای تمام هموطنان عزیز از برگزاری نشست تخصصی در حوزه ایمنی در حوزه مدیریت شهری و صنعت با محوریت جامعه مخاطب کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ و متخصصین حوزه مدیریت شهری در روز پنجشنبه ١٩ فروردین ساعت ١٠ صبح خبر داد و توجه به موضوعات حوزه ایمنی را برای عموم مردم خصوصا کاندیداهای انتخابات به جهت ورود به حوزه سیاستگذاری و تصمیم سازی ضروری دانست.

مهندس مجتبی حاجتی افزود: نامگذاری سال جدید نشان از شناخت دقیق آسیب های موجود داشته و با پشتیبانی از تولید بدنبال راهکار های برون رفت از شرایط تحریم و  رفع چالش های پسا کرونا میباشد  ، چنانچه صحبت از مانع زدایی شده است یعنی موانع به معنای واقعی وجود دارد و این موضوع برای حاکمیت محرز میباشد ، یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود که آثار داخلی آن بیش از آثار تحریم های خارجی و زیان های آن خسارت بار تر از تحریم ها میباشد عدم استقبال و همکاری بخش های حاکمیتی و دستگاه های دولتی با بخش خصوصی و عدم میدان دادن به افکار و اندیشه های نوین و راهگشای بخش خصوصی در حل مشکلات میباشد.

بخش خصوصی نقش آفرینی خود در دور زدن تحریم ها را به اثبات رسانده است و قطعا اگر شبکه گسترده و تخصصی بخش خصوصی در تحریم ها فعال نبود آثار تحریم ها به مراتب سنگین تر و وخیم تر از شرایط فعلی بود.

"آسیب شناسی معضلات ایمنی در حوزه مدیریت شهری و صنایع و پشتیبانی و مانع زادیی در عرصه تولید و خدمات" روز پنجشنبه ١٩ فروردین

حال سوال اساسی اینجاست چرا در تصمیم سازی ها ، مشاورت ها و کاهش تصدی گری ها و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی در راستای تحول در خدمت رسانی و تسهیل فضای کسب و کار و افزایش تولید و اشتغال در کشور ، فضای لازم و اعتماد حداقلی به بخش خصوصی بکار گرفته نمی شود ؟!!!

چرا در شرایطی که اکثر دستگاه های دولتی به زیر ساخت های دولت الکترونیک مجهز میباشد کماکان سهم بسیار زیادی از نارضایتی ها در ارایه خدمت رسانی وجود دارد؟!! آیا در اصلاح فرآیندها نظرات بخش خصوصی یا حتی افراد عادی جامعه جایگاهی دارد؟!

چرا نمایندگان و موکلین مردم در کوران انتخابات وعده همراهی ، همفکری و استفاده از ظرفیت فکری تشکل های خصوصی در تدوین قوانین تخصصی را سر می دهند اما پس از ورود حاضر به حضور در جلسات همفکری نبوده و به انحاء مختلف از پاسخگویی طفره می روند؟

چرا مدیریت شهری در زمان انتخابات شورای شهر شعار استفاده از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی و تخصصی تشکل ها  را سر می‌دهند و پس از تصاحب جایگاه نمایندگی شورا در سخنرانی های خود آمادگی بروز رسانی قوانین و طرح های حوزه خدمات شهری را اعلام می نماید اما پیگیری های ۴ ساله این تشکل تخصصی در خصوص اصلاح قوانینی که منجر به افزایش سطح ایمنی شهر و شهروندان میباشد بدون نتیجه و پاسخ مشخصی از امروز به فردا موکول می‌شود؟!!!

ظرف یکسال گذشته تمام مولفه های جهش تولید در  ورای بروکراسی اداری پیچیده و واکنش کند دستگاه های اداری به مطالبات به حق بخش خصوصی که نیاز به واکنش سریع داشت ، به حاشیه رفت. 

اگر واقعا بدنبال پشتیبانی و مانع زدایی ها از تولید میباشیم در ابتدا باید از تولید افکار و اندیشه های نوین حمایت شود تا زیر ساخت های شرایط تولید محصولات ایرانی به همت دانش و تخصص جوانان ایرانی فراهم گردد و شاهد کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص ملی و توسعه‌ پایدار کشور عزیزمان باشیم.

امیدوارم در سال جاری باب گفتگو و مفاهمه به شکلی جدید و خارج از  قالب های نمایشی فعلی ایجاد گردد و از ظرفیت بخش تخصصی و خصوصی کشور در تمام حوزه ها در راستای هم افزایی ها و افزایش توان تولید محصولات ایرانی نهایت استفاده و بهره برداری حاصل گردد.

حاجتی همچنین از تقویم برگزاری سلسله نشست های تخصصی در فروردین ماه با همکاری پویش جمعیت متخصصین تولید کنندگان و کار آفرینان خبر داد.

مهندس حاجتی در پایان افزود: توجه همه مدیران از جمله کاندیداهای انتخابات به موضوعات تخصصی و مشورت با تشکل های صنفی،  از جمله معیار های ارتقا سطح کارایی مدیریت آینده خواهد بود.

برنامه تقویم برگزاری جلسات تخصصی فروردین ماه به پیوست ذیل می باشد.

پخش زنده این جلسات تخصصی از طریق کانال اینستاگرامی :

‌Https://Instagram/pooyesh_tehran صورت می پذیرد.

با توجه به شرایط پاندمی کرونا، شرکت حضوری در جلسات با هماهنگی و از طریق ایمیل 

‌Society.tehranpm@gmail.com  قابل هماهنگی است.

"آسیب شناسی معضلات ایمنی در حوزه مدیریت شهری و صنایع و پشتیبانی و مانع زادیی در عرصه تولید و خدمات" روز پنجشنبه ١٩ فروردین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز