خبرگزاری کار ایران

چرا کولر آبی باید سرویس شود!

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۸۱

سرویس کردن کولر آبی چرا باید انجام شود ؟ آیا تا به حال به این موضوع توجه داشته اید که لزوم سرویس کردن کولر آبی چیست ؟ در این مطلب با ما همراه باشید.

سرویس کردن کولر آبی یکی از مباحثی است که باید برای طول عمر و تعمیر کولر آبی خود به آن اهمیت دهید. اما به این موضوع فکر کرده اید، اگر کولرهای آبی تعمیر نشوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و لزوم نحوه سرویس کولر آبی چیست ؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال که چرا باید کولر آبی را سرویس کرد، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لزوم سرویس کردن کولر آبی چیست ؟

اما در این قسمت باید به بررسی ضرورت سرویس کردن کولر آبی بپردازیم. کولرهای آبی به دلیل ارتباط گسترده با رطوبت بیشتر از باقی لوازم خانگی دچار خطر و آسیب هستند. به همین دلیل سرویس کردن کولر آبی سالانه امری است بسیار ضروری که اگر انجام نشود، ممکن است کولر آبی شما و شیر تخلیه کولر را با آسیب هایی بسیار گسترده ای رو به رو کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد قبل از شروع فصل گرما اقدام به تعمیر و سرویس کولر آبی می کنند.

چرا کولر آبی باید سرویس شود!

تاثیر سلامتی انسان و سرویس کردن کولر آبی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که عدم سرویس کولر آبی می تواند به ضرر سلامت و جان شما تمام شود؟ پوشال های کولر آبی مکانی بسیار مناسب برای تجمع باکتری ها و رشد میکروب ها می باشد. به همین دلیل است که پوشال های کولر آبی باید سالانه تعویض شوند. زیرا در صورت عدم تعویض ممکن است پس از روشن شدن کولر میکروب ها و باکتری ها به ریه انسان وارد شده و آسیب های جسمی بسیاری را برای اعضای خانواده شما به همراه داشته باشد. توصیه می شود یک بار در سال به تعویض پوشال های کولر آبی خانه خود پرداخته و از تمیز و سالم بودن آنان نیز اطمینان حاصل کنید. شاید فکر کنید تعویض سالانه زیاد ضرورتی ندارد اما با گرد و غبارهای حاصل در طول یک سال می تواند آسیب های مخربی را بر سلامت ریه و تنفس شما بگذارد.

مزایای سرویس کردن کولر آبی بر سلامت اجزای دستگاه

سرویس کردن کولر آبی و اجزای دستگاه ارتباط مستقیمی بر طول عمر آن خواهد داشت و برای استفاده طولانی مدت دستگاه بسیار لازم و ضروری است. کسانی که به استفاده از کولر آبی روی می آورند به دنبال دستگاهی با طول عمر بالا هستند و چنین دستگاهی نیازمند نگهداری صحیح و سرویس کردن سالانه کولر است. البته این موضوع امری است تخصصی و نیازمند نحوه سرویس کردن کولر آبی به صورت حرفه ای خواهید بود. کولر آبی دارای اجزای گوناگونی از جمله: تسمه، پمپ، شیر تخلیه کولر و ... است که نیازمند نگهداری صحیح و مراقبت های ویژه است. سرویس کولر آبی باید به صورتی انجام شود که دیگر نیازی به تعمیرات نداشته باشد.

نگهداری صحیح از تسمه کولر آبی

یکی از نکاتی که باید برای سرویس کردن کولر آبی به آن دقت داشته باشید. نگهداری از تسمه کولر آبی است. تسمه یکی از مهم ترین اجزای کولر است که باید هر دو الی سه سال تعویض شود. سلامت تسمه به اندازه ای اهمیت دارد که ممکن است بر سلامت باقی اجزای کولر نیز موثر واقع شود. تسمه در صورت آسیب می تواند آلودگی صوتی بسیاری ایجاد کند و سبب آزار اعضای خانواده شود. برای سرویس کولر نیاز دارید حتما به طول عمر تسمه خود دقت داشته باشید و در صورت نیاز فورا به تعویض آن بپردازید.

نگهداری صحیح از پمپ آب

پمپ آب یکی از مهم ترین اجزای کولر آبی است که ارتباط مستقیمی بر نحوه عملکرد کولر و هوای خنک آن دارد. به همین علت است که باید سلامت آن را در نظر بگیرید. سرویس کولر آبی باید به گونه ای باشد که بتوان سلامت پمپ آب را نیز سنجید و در صورت نیاز آن را تعویض کرد. پمپ آب امکان دارد به سرعت دچار آسیب شده و از کار بیفتد، ضرورت لازم است که برای انجام سرویس کولر آبی خوب به تمامی اجزای آن دقت داشته و در صورت نیاز سعی کنید آنان را کنترل نمایید. همان طور که متوجه شدید سرویس کردن کولر آبی از دو نظر سلامت جسمی و پزشکی و از نظر سلامت و طول عمر دستگاه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

گام آخر روغن کاری موتور دستگاه

به عنوان گام آخر در سرویس کردن کولر آبی باید به روغن کاری موتور دستگاه دقت داشته باشید. شاید تمامی اجزای کولر آبی سالم باشند اما روغن کاری باید در فواصل زمانی کوتاه انجام شود تا دستگاه با مشکلات متعددی از جمله آسیب به اجزای کولر رو به رو نشود. عدم روغن کاری دستگاه ممکن است آسیب هایی از جمله سوختگی و گیرپاژ را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز