خبرگزاری کار ایران

نحوه تشخیص قطعات اصلی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۲۹

اگر صاحب خودرو هستید حتما سر و کارتان به تعمیرگاه افتاده است. معمولا تعمیرکار از شما میخواهد قطعه معیوب را خریداری کرده و برایش ببرید. شاید تاکنون چندین بار ذهنتان درگیر این سوال بوده است که کدام قطعه اصل است و کدام فیک وشاید تاکنون چندین بار گرفتار قطعات فیک شده اید.

در این مطلب میخواهیم شما را با نحوه خرید قطعات یدکی خودرو و تشخیص فیک از اصلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از معضلات این روزهای بازار لوازم یدکی خودرو زیاد شدن قطعات یدکی فیک در بازار است. البته توجه داشته باشید ما قصد نداریم همه افلراد حاضر در صنف محترم لوازم یدکی خودرو را به این کار متهم کنیم ولی هستند کسانی که سود زودگذر را به منافع بلند مدت ترجیح می دهند.

با توجه به تعطیلات عید نوروز و افزایش مسافرت های نوروزی و خرابی احتمالی خودروها در سفرها، گزارشی مختصر از یدک پارس را به اطلاعتان میرسانیم.

  1. قطعه مورد نظرمان را از کجا خریداری کنیم؟

الف- بهترین راه این است. در شهری که ماشینتان خراب شده به سراغ رانندگان محترم تاکسی رفته و آدرس چند مکانیک خوب و چند مغازه فروش لوازم یدکی منصف را جویا شوید. سپس از مکانیک ها مجددا آدرس چند مغازه لوازم یدکی خوب و منصف را بپرسید و فروشگاهی که بیشترین معرفی را داشته انتخاب کنید. در این صورت می توانید با خیال راحت جنس مورد نظر خود را تهیه کنید.

ب -  شماره مکانیک و فروشنده معتمد لوازم یدکی شهرتون رو همراه داشته باشید و در مواردی که به ابهام بر خورد کردید از اونها سوال کنید.

ج- فروشگاه های مجاز ایران خودرو و سایپا به شرط دادن فاکتور با ارائه کد کالا در فاکتور میتوانند به شما در خرید یک جنس خوب کمک کنند. همانطور که میدانید شرکت های سایپا و ایران خودرو جنس ها را بر اساس کد کالا قیمت گذاری می کنند و متاسفانه خیلی از عزیزان کد ارزان قیمت را به جای گران قیمت میفروشند. حتما از فروشنده بخواهید که کد کالا را در فاکتور قید کند.

د- از روی اپلیکشین های موبایلی و گوگل مپ هم میتوانید نزدیک ترین مکان برای تهیه قطعات مورد نظر خود را پیدا کنید ولی نزدیکترین جا به منزله بهترین جا نیست.

2. چه جنسی را تهیه کنیم؟

همواره به خاطر داشته باشید که تهیه جنس اصلی هر چند هزینه اولیه بالایی دارد ولی در زمان کارکرد و با طول عمر بالایی که دارد خیلی به صرفه تر است. ولی هرجنس گران قیمتی را هم نخرید. حتما قبل از خرید و بازکردن بسته خریداری شده با فروشنده لوازم یدکی و مکانیکتان مشورت کنید و با فروشنده قید کنید که در صورت استفاده نشدن جنس را بر می گردانید.

الف- حتما اجناس با برچسب استاندارد تهیه کنید. زیر هر علامت استانداردی یک شماره  چند رقمی وجود داره که اگر آن را به شماره 10001517 پیامک کنید، در جواب پیامک شما یک پیامک می آیاد که  نوع فراورده یا محصول، تاریخ اعتبار پروانه استاندارد واحد تولیدی، استان و شهر واحد تولید کننده و نوع استاندارد برای شما فرستاده شده و می توانید با توجه به این پاسخ از محصول استفاده کنید.

ب- بعضی از برندها برای همه محصولاتشان علامت استاندارد ندارند. در این صورت می توانید با توجه به اعتبار برند و نوع گارانتی، از آن محصول استفاده کنید.

ج- بعضی از محصولات اصلی و اورجینال وارداتی علامت استاندارد ندارند و فقط با خرید از جای معتبر و تایید مکانیک معتبر میتوانید از این محصولات استفاده کنید.

3. در هنگام خرید جنس چه نکاتی را رعایت کنیم؟

الف-  حتما از فروشنده فاکتور معتبر با مهر فروشگاه دریافت کنید.

ب- در صورت داشتن گارانتی، حتما در فاکتور قید شود.نوع گارنتی حتما نوشته شود که تعویض خود جنس درجا، یا تعویض پس از تایید شرکت و یا ...

ج:حتما قید کنید که در صورت استفاده نشدن و یا تایید نشدن، جنس را مرجوع می کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز