خبرگزاری کار ایران

مزیت‌های ترکیب چمن مصنوعی با چوب

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۳۷

چمن مصنوعی می‌تواند تنوع بسیاری به دکوراسیون بیرونی ببخشد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای این محصول نصب آن در تراس، بالکن، حیاط، روف گاردن و غیره می‌باشد که واقعا هم فضای دل انگیزی را به وجود می‌آورد، اما ترکیبی که نادیده گرفتن آن کار مشکلی باشد و بیش از هر چیزی تمام توجه را به سمت خود جلب کند، ترکیب چمن مصنوعی با چوب است.

چمن مصنوعی می‌تواند تنوع بسیاری به دکوراسیون بیرونی ببخشد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای این محصول نصب آن در تراس، بالکن، حیاط، روف گاردن و غیره می باشد که واقعا هم فضای دل انگیزی را به وجود می آورد، اما ترکیبی که نادیده گرفتن آن کار مشکلی باشد و بیش از هر چیزی تمام توجه را به سمت خود جلب کند، ترکیب چمن مصنوعی با چوب است.

گزینه‌های بسیاری برای ایجاد چشم اندازی با ترکیبی از این دو عامل وجود دارد که منعکس کننده طبیعت های واقعی در دنیای حقیقی می باشند و فضای باشکوهی به هر محیط و مکانی که در آن جا قرار می گیرند، می بخشند.

شرکت آسیاچمن با چندین دهه فعالیت در زمینه تولید چمن مصنوعی و شرکت در پروژه های مختلف مسکونی و تجاری، تجربه و تخصص کافی دارد تا بتواند شما را برای ایجاد یک چشم انداز نفس‌گیر و چشمگیر همراهی کند.

با ما در این مقاله همراه باشید تا برخی از بهترین دکوراسیون های بیرونی که تلفیقی از چمن مصنوعی و چوب می باشد را به شما معرفی کنیم.

چرا چمن مصنوعی؟

قبل از این که به سراغ ایده ها خلاقانه برای طراحی و دکوراسیون بیرونی برویم، باید این موضوع را مشخص کنیم چرا باید از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده کنیم؟

از جایی که چوب نسبت به رطوبت حساس است و ممکن است کپک بزند و یا حتی شکل ظاهری خود را از دست بدهد، چمن طبیعی نمی تواند گزینه مناسبی در نظر گرفته شود، چرا که نیاز به آبیاری دارد تا سبزی و طراوت خود را حفظ کند.

از این رو چمن های مصنوعی نوین و جدید این روزها که با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته شده اند، به هیچ وجه برای حفظ ظاهر زیبای خود به آب نیاز ندارند. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که دکوراسیون چوبی و چمنی شما ماندگاری زیادی خواهد داشت.

از طرف دیگر، چمن مصنوعی حساسیتی به نصب مستقیم زیر نور خورشید ندارد، این موضوع دست شما را برای طراحی و دکور  بخش هایی که از نور خورشید دور می باشند نیز باز می گذارد.

مزیت مهم دیگر این  است که چمن های  مصنوعی موجب انتشار گرده در فضا نمی شوند و برخلاف چمن طبیعی، حشرات و آفات را به خود جذب نمی کنند، از این رو امنیت محیطی که می خواهید از آن آرامش بگیرید نیز تضمین شده است.

چگونه چمن مصنوعی را با چوب ترکیب کنیم؟

مزیت‌های ترکیب چمن مصنوعی با چوب

زمانی که بحث طراحی و دکوراسیون بیرونی می شود، همیشه نباید به یک گزینه تکیه کنید. ما عاشق ترکیب کردن، مطابقت دادن و بلندینگ کردن سبک ها، تناژها و بافت های مختلف هستیم تا یک فضای دلچسب و دلپذیر را به وجود آوریم.

یکی از ترکیبات مورد علاقه ما و بسیاری از مردم، تناژ گرم چوب با رنگ سبز چمن مصنوعی می باشد که روش عالی برای ایجاد یک فضای مدرن و لوکسی است که نیاز به نگهداری خاصی ندارد و در تمام طول سال قابل استفاده می باشد.

در واقع  چمن مصنوعی یک محصول چند جانبه است که تقریبا با هر چیزی می تواند همراه شود، از سطوح آسفالتی و سنگی گرفته تا سنگ ها و صد البته چوب. "چوب" بی شک یکی از زیباترین ابزارها در دکوراسیون های خارجی و داخلی می باشد.

شما به روش های مختلفی می توانید این دو عامل شگفت انگیز را کنار هم قرار دهید. اما در این جا به برخی از مثال هایی که در این زمینه وجود دارد، اشاره می کنیم.

1.این ترکیب برای ایجاد یک مسیر پیاده رو فوق العاده جذاب که می توانید از میان چمن ها به بخش مورد نظر خود برسید، می تواند غوغا کند و این تصور را در  شما به وجود بیاورد که در پارک و طبیعت قدم می زنید، به طور مثال از درب ورودی حیاط تا درب ورودی خانه.

2. استفاده از این ترکیب به منظور ایجاد یک محل غذاخوری مناسب در حیاط، باغ و یا حیاط پشتی. شما می توانید  در  این مکان   میز و تعدادی صندلی نیز به کار ببرید و از غذا خوردن و یا حتی نوشیدن چای عصرانه کنار عزیزان خود لذت ببرید.

مزیت‌های ترکیب چمن مصنوعی با چوب

3. باربیکیو. ما به شدت به شما پیشنهاد می کنیم که از سطح چوبی برای باربیکیو استفاده کنید، زیرا علاوه بر این که زیبا به نظر می رسد، هم چنین از این که الیاف چمن مصنوعی توسط عوامل آتش‌زای باربیکیو مورد آسیب قرار بگیرند، جلوگیری به عمل می آید.

4. اطراف استخر. چرا به وسیله چمن مصنوعی یک بخشی از حیاط را برای بازی و سرگرمی کودکان و حیوانات خانگی تان و یک تراس چوبی برای آفتاب گرفتن و قرار دادن میز و صندلی کنار استخر مشخص نمی کنید؟

ترکیب چمن و چوب می تواند تجربه نابی در دل تابستان برایتان مهیا کند.

5. برای اهداف تزئینی و دکوراسیون. قسمت بالای تخت خواب، روی دیوار و یا ورودی منزل یا حتی دفتر کار را می توانید با ترکیب چمن مصنوعی و چوب، هیجان انگیز نمایان کنید و فضای آن جا را برای هر کسی که با آن رو به رو می شود، خاص و دلپذیر بسازید.

6. استفاده از موکت چمن مصنوعی همراه کف پوش چوبی برای دکور  ،روف گاردن می تواند پشت بام عرش به فرش و از آسمان به زمین بیاورد و به فضای آن حال و هوای دنج و آرامش بخشی هدیه دهد.

7. نمای چوبی خانه خود را با چمن مصنوعی متحول کنید. این کنتراست  نظر هر کسی را جلب می کند  و می تواند محیط شاد و انرژی بخشی برای بازی، تفریح، دورهمی ها، جشن ها  و حتی گذراندن تعطیلات و آخر هفته ها باشد.

 8. روش منحصر به فرد دیگر استفاده از چمن مصنوعی برای کف پوش تراس و بالکن و همراه کردن آن با نرده های چوبی و شیک می باشد. شما می توانید یک قدم بیشتر بردارید و گلدان هایی با گل های رنگارنگ و زیبا را به این نرده چوبی آویزان کنید تا برای خود یک محیط دل انگیز مهیا نمایید که جان می دهد تا خستگی های روزانه خود را در آن جا به در کنید و خود را به نوشیدن یک چای گرم دعوت نمایید.

9. زمانی که بحث رنگ سبز چمن و رنگ قهوه ای چوب در دکوراسیون بیرونی می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند وجود یک آلاچیق چوبی شیک و زیبا روی چمن مصنوعی در حیاط می باشد که شرایط را برای لذت بردن از چشم انداز سبزتان حتی در روزهای بارانی و آفتابی نیز مهیا می کند.

10. پله های ورودی ساختمان را یکی در میان با کف پوشی چوبی و چمن مصنوعی بپوشانید تا حتی بالا و پایین رفتن از پله ها به یک سرگرمی جالب و هیجان انگیز تبدیل شود. از طرف دیگر، ویوی ساختمان منزلتان بسیار شیک و لوکس نمایان خواهد شد.

آیا می توان چمن مصنوعی را روی کف پوش چوبی نصب کرد؟

مزیت‌های ترکیب چمن مصنوعی با چوب

اگر پارکت و کف پوش چوب شما خراب شده و یا رنگ خود را از دست داده است، شما می توانید به وسیله چمن مصنوعی این نواقص را بپوشانید و دوباره از آن ها استفاده کنید.

به این ترتیب نیازی به تعمیر و ترمیم مجدد آن ها ندارید، چراکه چمن مصنوعی نیاز به نگهداری خاصی ندارد، فقط در صورتی که متوجه شدید که آشغال های ریز و درشتی روی چمن شما ریخته شده است، باید آن ها را جمع آوری کنید، همین و بس.

با این انجام این کار نه تنها در هزینه ترمیم و تعمیر کف پوش چوبی خود صرفه جویی می کنید، بلکه هزینه هایتان برای نگهداری از آن ها نیز کاهش می یابد.

جدا از این موارد، وجود چمن مصنوعی همراه با کف پوش چوبی، قدم زدن در خانه را نیز مانند قدم زدن در طبیعت می کند و شور و حال خاصی به محیط خانه می بخشد. این ترکیب می تواند سازگاری بسیار زیبایی با دکور داخلی و اثاثیه منزل ایجاد کند.

نحوه نصب چمن مصنوعی روی کف پوش چوبی

1.حد  فاصل بین تخته های چوبی را پر کنید تا شکاف و تاخوردگی در چمن مصنوعی به وجود نیاید.

2. فوم محافظ را زیر چمن به خوبی محکم کنید.

مزیت‌های ترکیب چمن مصنوعی با چوب

3. حالا نوبت  قرار دادن چمن مصنوعی است. بهتر است تقریبا 50 میلی متر از لبه های چمن را بیشتر در نظر بگیرید تا بتوانید آن را دقیقا در جای مناسب به خوبی برش دهید. اجازه دهید چمن مصنوعی یک شب تا صبح به خوبی سر جای خود قرار بگیرد و از راه رفتن روی آن ممانعت کنید تا چین و چروکی در سطح آن ایجاد نشود.

4. از یک چاقو و یا کاتر تیز استفاده کنید تا هر گونه نواقص در دور تا دور چمن را برطرف کنید. سعی کنید تا لبه های چمن با لبه های کف پوش چوبی شما برابر باشد.

5. از چسب های باکیفیت استفاده کنید و مطابق با دستورالعمل های روی بسته بندی آن ها پیش بروید.

کلام آخر

خلاصه، روش های ترکیب این دو عامل بی نظیر واقعا نامحدود و بی نهایت است. چیزی که اهمیت دارد این است که به این روش می توانید خانه  را به جلوه ای از طبیعت تبدیل می کنید که انرژی مثبت آن را در بخش های دیگر منزل احساس خواهید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز