خبرگزاری کار ایران

داکت اسپلیت چیست؟ معرفی انواع برندهای داکت اسپلیت و نکات مهم قبل از خرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۸۲

داکت اسپلیت وست کول یکی از محصولات موجود در بازار است که به دلیل قیمت ارزان تر آن نسبت به سایر برندها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

سیستم های تهویه مطبوع نقش مهمی را در بهبود سطح کیفی زندگی ما ایفا می کنند.داکت اسپلیت رایج ترین و جدیدترین سیستم سرمایشی و گرمایشی می باشد که به گونه ای طراحی شده است که در زمستان محیط اطراف را گرم و در تابستان محیط را خنک می کند.داکت اسپلیت از دو جز اصلی یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده است.

یونیت خارجی که شامل کمپرسور و کندانسور می باشد در محیط خارج از ساختمان و یونیت داخلی یا هواساز در داخل ساختمان قرار می گیرد.ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی از طریق دو لوله مسی ایجاد می شود.در واقع داکت اسپلیت شباهت زیادی به اسپلیت یا همان کولر گازی دارد با این تفاوت که در اسپلیت، یونیت داخلی بصورت دیواری و روکار قرار دارد ولی در داکت اسپلیت یونیت داخلی به صورت توکار و عموما در سقف های کاذب کار می شود.

داکت اسپلیت در انواع و برندهای مختلفی تولید و روانه باز می شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با دسته بندی و برندها معتبر داکت اسپلیت آشنا شوید.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها بر اساس تکنولوژی ساخت، نحوه عملکرد و نحوه کنترل ظرفیت کمپرسور به دو دسته تقسیم می شوند:

  • داکت اسپلیت اینورتر
  • داکت اسپلیت غیر اینورتر یا معمولی

داکت اسپلیت معمولی

در داکت اسپلیت معمولی که به نام کانالی هم شناخته می شود زمانی که دمای اتاق به نقطه تعریف شده رسید توسط ترموستات ، خاموش شده و با گرم شدن مجدد فضا، روشن می شود.این دستگاه دارای یک کمپرسور است که دارای دور ثابت است بنابراین نمی توان کنترل زیادی بر روی دمای محیط داشت.از مزایای آن می توان به هزینه کمتر در زمان راه اندازی اشاره داشت اما توجه کنید که این نوع داکت اسپلیت پرمصرف بوده و در دراز مدت ممکن است هزینه های آن برای شما دردسر ساز باشد.

داکت اسپلیت اینورتر

در این مدل،موتور الکتریکی بصورت متغیر و بسیار سریع کار می کند و این امر باعث می شود که هوای محیط بسیار سریع تر خنک شود و در نتیجه در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می شود.زمانی که هوای محیط خنک می شود دور موتور کم و پس از گرم شدن مجدد دور موتور افزایش می یابد.به دلیل اینکه تعداد دفعات خاموش شدن در این مدل کمتر است در نتیجه در مصرف برق صرفه جویی می شود و طول عمر کمپرسور هم افزایش می یابد. این ها دلایلی هستند که موجب می شود قیمت داکت اسپلیت اینورتر از نوع معمولی آن بیشتر باشد.

کویل آب گرم

کویل آب گرم دستگاهی است که دارای لوله های مسی مارپیچ است و با حرکت آب گرم درن این لوله ها محیط اطراف را گرم می نماید.با نصب کویل آب گرم، بر روی یونیت داخلی این امکان فراهم می شود تا در فصل های سرد سال، با تامین آب گرم از طریق موتورخانه و یا پکیج، داکت اسپلیت امکان ایجاد گرمایش را نیز فراهم آورد.

این کار به منظور صرفه جویی اقتصادی انجام می شود و تا حد زیادی مصرف انرژی کاهش می یابد.زیرا گرم کردن محیط با سوخت گاز بسیار ارزان تر از مصرف برق می باشد.

مواردی که پیش از خرید داکت اسپلیت باید به آن ها توجه نمایید

داکت اسپلیت چیست؟ معرفی انواع برندهای داکت اسپلیت و نکات مهم قبل از خرید

  • اولین مورد که هنگام خرید این محصول باید به آن دقت نمایید،شرکت فروشنده است و اینکه چه برندی از داکت اسپلیت را می خواهدی خریداری نمایید. ممکن است خرید برندهای متفرقه از شرکت های گم نام شما را دچار دردسر نماید.
  • مساله بعدی ظرفیت سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت است. برای محسابه ظرفیت داکت اسپلیت شما باید به شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده ، نوع کاربری و طبقات ساختمان ، ارتفاع سقف ، تعداد درب و پنجره ها و … توجه کنید.و بهتراست برای محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.
  • توجه به میزان صدای تولید شده در دستگاه. از آنجایی که داکت اسپلیت باید به طور دائم مورد استفاده قرار گیرد نباید با صدای زیاد که تولید میکند، آرامش شما را به هم بریزد. به هممین دلیل باید هنگام خرید حتما به میزان صدای ایجاد شده توسط داکت اسپلیت توجه نمایید.
  • میزان مصرف انرژی و گاز مبرد:میزان مصرف انرژی در داکت اسپلیت معمولی بسیار زیاد است. بنابراین اگر می خواهید از هزینه های بعد از نصب داکت اسپلیت رهایی یابید به شما پیشنهاد می کنیم که داکت اسپلیت اینورتر خریداری نمایید.گاز مبرد به عنوان مهم ترین قسمت های این دستگاه می باشد. این گاز مبرد است که در طول سیکل تبریدی به جریان در آمده و سرمایش یا گرمایش را در محیط به ارمغان می آورد. از این جمله می توان به گازهای مبردی مانند  R134A، R404، R410A و … اشاره کرد.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش:وجود ضمانت نامه معتبر به معنی کیفیت محصول و پاسخ گویی شرکت در قبال دستگاه می باشد و خیال شما از خریدتان آسوده خواهد بود.

برندهای مطرح در زمینه داکت اسپلیت

شرکت های مختلفی در زمینه تولید وعرضه داکت اسپلیت فعالیت دارند.اما برای خرید یک داکت اسپلیت با کیفیت که بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده نمایید و شما را دچار دردسر نکند باید بهترین برندها را بشناسید و از آن ها خریداری نمایید. در ادامه لیستی از بهترین برندهای سازنده داکت اسپلیت را به شما ارائه خواهیم داد.

داکت اسپلیت ال جی

ال جی در زمینه سیستم های تهویه مطبوع به عنوان یک برند معتبر شناخته شده است که از مهمم ترین محصولات ال جی در این زمینه داکت اسپلیت می باشد.قیمت داکت اسپلیت ال جی با توجه به مشخصات و امکانات داکت اسپلیت متغیر است.این محصول امکان ایجاد هوای گرم در زمستان و هوای خنک و مطلوب را در تابستان دارا می باشد.دارای کارکردی بسیار کم صدا و ازلحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

داکت اسپلیت هایسنس

داکت اسپلیت هایسنس، تولید شده توسط شرکت چینی هایسنس می باشد که در حال حاضر یکی از برترین برندهای سیستم تهویه مطبوع است.این محصول قابلیت تامین هوا متناسب با درجه مورد نظر شما را دارا می باشد و می توان با کانال کشی، فضای چند محل متفاوت را با دمای مختلف تنظیم کرد.داکت اسپلیت سقفی هایسنس گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در منازل و ادارات می باشد و از این نظر بسیار مقرون به صرفه است.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور

duct split  یکی از جدیدترین محصولات شرکت قدیمی و معروف ایران رادیاتور است، که به تازگی وارد بازار شده است. توجه به نوع وظرفیت داکت اسپلیت از عوامل مهمی است که شما باید در مورد آن ها با یک فرد با تجربه مشورت نمایید تا یک محصول متناسب با نیازهایتان خریداری نمایید.این محصول ایران رادیاتور با استفاده ازقطعات با کیفیت در سه ظرفیت 2، 2.5 و 3 تن تبرید برای استفاده در ساختمان‌های اداری ، تجاری و مسکونی طراحی و ساخته شده است.

داکت اسپلیت میدیا 

داکت اسپلیت چیست؟ معرفی انواع برندهای داکت اسپلیت و نکات مهم قبل از خرید

داکت اسپلیت میدیا و اکثر برندهای دیگر برای خنک کنندگی از گاز مبردR22  استفاده می نمایند. دارای طراحی بسیار زیبایی است که باعث شده است  توجه خریداران زیادی را به خود جلب کند .هم یونیت داخلی و هم یونیت خارجی این محصول دارای حجم و ابعاد کمی است که استفاده از آن در انواع ساختمان های مختلف آسان شده است. همچنین لازم به ذکر است این دستگاه دارای صدای بسیار کمی است که به همین جهت استفاده از آن بسیار دلپذیر و با گزینه های دسترسی بسیار محبوب همراه است.

داکت اسپلیت زانتی

شرکت زانتی یک شرکت ایتالیایی محصولات تهویه مطبوع اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت می باشد. شرکت زانتی از سال 2015 مشغول به فعالیت بوده و یکی از کمپانی های نسبتاً نوپا در خاورمیانه و اروپا به شمار می رود. داکت اسپلیت ایتالیایی زانتی در سه مدل و ظرفیت های مختلفی ساخته و روانه بازار شده است. 

داکت اسپلیت وست کول

داکت اسپلیت وست کول یکی از محصولات موجود در بازار است که به دلیل قیمت ارزان تر آن نسبت به سایر برندها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.این محصول چینی توسط شرکت وست کول ساخته و روانه بازار شده است.نوع ساده این برند،بدون کیت اینروتر است و با موتور با دور ثابت ارائه می شود. همچنین دارای کیفیت بالا و کارکردی بدون صدا می باشد. 

برای خرید انواع داکت اسپلیت با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به سایت بیتا سرویس مراجعه نمایید.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت بیتا سرویس به آدرس bitaservice.ir مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 09121074065 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز