خبرگزاری کار ایران

چرا ازمیر باید مقصد بعدی شما برای سفر به ترکیه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۲۴

ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است، شهری مدرن و پر از تاریخ و خاطرات. اگر قصد سفر و اقامت هتل در ترکیه را دارید، قطعاً سفر به ازمیر باید در لیست شما باشد. به راحتی می‌توانید دو روز را برای لذت بردن از این شهر زنده سپری کنید. و البته شما می‌توانید سفر خود را به آنجا با مقصد دیگری مانند کاپادوکیا، یا یونان ترکیب کنید!

ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است، شهری مدرن و پر از تاریخ و خاطرات. اگر قصد سفر و اقامت هتل در ترکیه را دارید، قطعاً سفر به ازمیر باید در لیست شما باشد. به راحتی می‌توانید دو روز را برای لذت بردن از این شهر زنده سپری کنید. و البته شما می‌توانید سفر خود را به آنجا با مقصد دیگری مانند کاپادوکیا، یا یونان ترکیب کنید!

در این مطلب ما ۹ دلیل برای ارزش بازدید ازمیر را به شما ارائه می‌دهیم. هرچند که دلایل بیشتری نیز برای سفر به این شهر زیبا وجود دارد.

آسانسور

مکان مورد علاقه ما در ازمیر Asansor است. اگر از امتداد ساحل حدود 20 دقیقه راه بروید می‌توانید به راحتی آن را ببینید. این بنا در اصل یک آسانسور است که در سال 1907 ساخته شده تا حرکت مردم را از بالای صخره به کنار دریا راحت کند.

چشم اندازها به خصوص در یک روز آفتابی باورنکردنی است. در این بنا یک کافه-رستوران در بالای آن قرار دارد که می‌توانید از یک قهوه فوق العاده لذت ببرید. با وجود چشم انداز بسیار خوبی که این مکان ارائه می‌دهد، قیمت‌ها نیز بسیار مناسب هستند.

میدان کوناک و برج ساعت

کوناک مرکز ازمیر محسوب می‌شود. مشهورترین منظره برج ساعت، نماد ازمیر است! این ساعت به عنوان هدیه برای سلطان عبدالحمید ساخته شده و بیش از 120 سال قدمت دارد. علاوه بر برج ساعت، می‌توانید مساجد تاریخی و البته کوچه‌های زیبا همراه با کافه‌ها و رستوران‌ها را مشاهده کنید. اگر احساس می‌کنید می‌توانید به کبوترهایی که در سراسر میدان هستند غذا دهید هرگز این احساس و تجربه زیبا و دوست داشتنی را از دست ندهید.

بازار کمرالتی

پر از شور زندگی، رستوران‌ها، شلوغی جمعیت و کارگاه‌های ارزان قیمت بازدید از این بازار را یکی از امور ضروری برای سفر به ازمیر کرده است. گردش کنید، خرید کنید و روحیه ترک را احساس کنید. این بازار در زمان بیزانس ساخته شده است و در واقع یک بازار پر جنب و جوش است، بنابراین به خاطر داشته باشید که ممکن است شلوغی جمعیت باعث شود شما احساس غرق شدن و خفگی کنید اما مکان جالبی برای بازدید است.

فقط با 5 دقیقه پیاده روی از میدان کوناک می‌توانید صبح خود را بین این دو منطقه بگذرانید. همه آن ظروف سفالی رنگارنگ و بوی ادویه‌ها آن را به یکی از مکان‌های مورد علاقه در ازمیر تبدیل کرده است. به خاطر داشته باشید که گم شدن در این بازار کاملاً آسان است، اما این نیز بخشی از تجربه و لذت سفر است.

آلسانکاک

این محله یکی از زیباترین مناطق ازمیر بشمار می‌رود. بسیاری از رستوران‌ها و شیرینی فروشی‌ها می‌توانند اشتهای شما را برطرف کنند. همچنین محله بسیار خوبی برای پیاده روی در کنار ساحل است. هنوز هم می‌توانید برخی از خانه‌های سنتی یونانی (خانه‌های دو طبقه تراس دار) را ببینید که قبل از سال 1922 اشغال شده‌اند و یکی از محله‌های مناسب برای عکاسی‌های خاطره انگیز است. رزرو هتل در محله آلسانکاک نیز خاطره‌انگیز است. در این محله می‌توانید موزه آتاتورک را نیز پیدا کنید و از این موزه نیز دیدن کنید.

قهوه و چای‌های سنتی که در نسخه‌های مختلف طبخ می‌شوند

سفر به ازمیر مقصدی عالی برای امتحان قهوه‌های سنتی همراه با دلمه‌های ترکی و چای معطر است که در همه جای ازمیر یافت می‌شود. وقتی که شما وارد ازمیر شدید باید نوشیدنی‌های سنتی را امتحان کنید و این تجربه را از دست ندهید.

صبحانه‌های ازمیر را حتما امتحان کنید

یکی از مواردی که برای سفر به ازمیر باید در نظر داشته باشید صبحانه‌های ترکی است. مخصوصا برای افراد خوش غذایی که از خوردن غذاهای رنگارنگ و جدید لذت می‌برند.

شما می‌توانید با صبحانه عظیم خود احساس یک پادشاه و یا ملکه را داشته باشید. بشقاب‌های کوچکی با محصولات بسیار متنوع مانند زیتون، ژامبون، میوه و پنیر جلوی شما قرار می‌گیرد. فقط باید وقت خود را بگذارید و بدون هیچ عجله‌ای از همچین بشقاب صبحانه‌ای نهایت لذت را ببرید. بسیاری از مکان‌ها "صبحانه ترکی" را ارائه می‌دهند.

موقعیت جغرافیایی

علاوه بر ویژگی‌های قابل توجه‌ای که به آنها اشاره کردیم، موقعیت جغرافیایی ازمیر یکی از مهمترین دلایل انتخاب آن است. تنها با چند ساعت پرواز از بسیاری کشورها و شهر‌ها  به راحتی می‌توان بلیط ازمیر را تهیه کرد و به آنجا رسید. همچنین این شهر بسیار نزدیک به محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه است. به لطف پروازهای استانبول که با هواپیما کمتر از یک ساعت با ازمیر فاصله دارید، می‌توانید از هر جای دنیا به ازمیر بیایید.

علاوه بر مکان‌های متعددی که می‌توانید در ازمیر بازدید کنید. در چند ساعت می‌توانید به مقاصد معروف نزدیک این شهر مانند بدروم، مارماریس، پاموکاله، کوشاداسی و آیوالیک برسید. با پروازهای مستقیم نیز می‌توان از مکان‌های دیدنی دیگر مانند کاپادوکیا، آنتالیا و ماردین دیدن کنید. شما همچنین می‌توانید با خدمات کشتی سازمان یافته نیز به برخی از جزایر یونان که زیبایی‌های دریای اژه را دارند، بین دو کشور سفر کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز