خبرگزاری کار ایران

جاذبه‌های دیدنی در شهر استانبول و سفر به کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۰۸۳

شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و با وجود جاذبه های فراوان به پایتخت فرهنگی قاره اروپا تبدیل شده است. این شهر سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است که تعداد زیادی از آن ها را ایرانیان تشکیل داده اند.

استانبول سراسر زیبائی است و با قدم زدن در کوچه پس کوچه های این شهر حس بودن در موزه و گالری هنری را خواهید داشت و حقیقتا با سفری دو الی سه روزه نمیتوان از تمام جاذبه های شهر استانبول دیدن کرد . به هر سو را که می نگرید کاخ ها و یا مساجد باشکوهی را خواهید دید که برخی هزاران سال قدمت دارند . و آثار تاریخی این شهر بقدری زیاد است که نمی توان همه آن ها را نام برد. اما ما در ادامه این مطلب برخی از مشهورترین آن ها را معرفی می کنیم . پس در ادامه مطلب سفر باتو همراهمان باشید :

کاخ توپکاپی

کاخ زیبا و باشکوه توپکاپی در تور استانبول یکی از دیدنی ترین آثار تاریخی این شهر است و حدود پنج قرن قدمت دارد . توپکاپی ، بعد از فتح استانبول به دستور سلطان محمد فاتح (محمد دوم) بنا گردید و قرن ها محل زندگی و حکمرانی سران این سلسله بود . ساخت این بنا در سال 1459 میلادی آغاز شد و با گذشت حدود هفده سال و در سال 1478 به پایان رسید و به نخستین کاخ امپراتوری عثمانی تبدیل شد . همانطور که گفتیم ، قدرتمند ترین سلاطین عثمانی به مدت چهار قرن در این بنا زندگی می کردند و از همین مکان به کل سرزمین های تحت پوشش خود ، حکمرانی داشتند .

در طول این چهار قرن حدود بیست و پنج سلطان در این کاخ زندگی کردند و در این زمان قلمرو کاخ بارها و بارها وسعت پیدا کرد و به حدود صد و هفتاد هکتار رسید . جالب است بدانید در زمان اوج قدرت عثمانیان ، این بنا به مانند شهری بزرگ بود و چهار هزار نفر از سران به همراه اعضای خانواده و خدمه و سپاهیان در آن ساکن بودند .

با توجه به وسعت و میزان اهمیت بالای این بنا بی شک بازدید از این کاخ یکی از سرگرم کننده ترین بخش های سفر به شهر استانبول خواهد بود  و می بایست حداقل یک نصف روز را به تماشای گوشه و کنار این عمارت شگفت انگیز اختصاص دهید  .

عمارت توپکاپی در تور استانبول ارزان و لحظه آخری از بخش های مختلفی تشکیل شده و با توجه به وسعت و بزرگی آن به زمان زیادی نیاز دارید تا همه جزئیات را یک به یک مشاهده کنید . اما اگر وقت کافی برای این کار ندارید پیشنهاد می کنیم بازدید از حرم سلطان ، حرمسرا ، آشپزخانه و بخش خزانه داری را در الویت قرار دهید .

سفر به کیش

شهر باستانی حریره

جزیره کیش و تور کیش دارای تاریخی طولانی و پر فراز و نشیب است ، از این رو بازدید از امکان باستانی و تاریخی این جزیره ، بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . شهر باستانی حریره یکی از دیدنی ترین جاذبه های جزیره کیش است که در شمال این جزیره واقع شده و از بقایای به جای مانده آن میتوان فهمید ‌این منطقه در گذشته شهری پر رونق  و متمدن بوده است . شهر باستانی حریره هزار سال قدمت دارد و در کتاب گلستان سعدی نیز به آن اشاره شده است .

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز نمونه ای از تاریخ و تمدن غنی این جزیره است که دانش اجدادمان را برای دسترسی به آب و تامین آن نمایان می کند . بازدید از شهر زیر زمینی کاریز بسیار جذاب و آموزنده است و همانطور که گفتیم شما را با تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین بیشتر آشنا می کند . کاریز به معنای قنات است و مخترع آن ایرانیان باستان بوده اند ، آنان هزاران سال پیش و برای حل مشکلات کم آبی و خشکسالی آن را اختراع نموده و در بسیاری از مناطق کویری و خشک استفاده می کردند .  کاریز کیش نمونه ای کامل از یک قنات وسیع است که در عمق شانزده متری از سطح زمین حفر شده است . و بقدری وسیع است که نام شهر را بر روی آن گذارده اند . این قنات بسیار بزرگ حدود ده هزار مترمربع مساحت دارد .

این مجموعه در تورهای کیش قیمت مناسب هم اکنون مرمت شده و تغییر و تحولات بسیاری داشته است و در فاز  اول آن بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ، رستوران سنتی و کافه ، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالریهای هنری به آن اضافه شده که گشت وگذار در آن را بسیار جذاب تر می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز