خبرگزاری کار ایران

به تالیف دکتر مهدی جبرائیلی و فاطمه باقی؛

کتاب مباحث حقوقی قراردادهای الکترونیکی در تجارت بین‌المللی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۱۴۷

کتاب «مباحث حقوقی قراردادهای الکترونیکی» توسط دکتر مهدی جبرائیلی، دبیر کل جامعه مدیران و کارآفرینان حرفه‌ای اتحادیه اروپا و آسیا و کارآفرین دارای نشان عالی مدیریت و فاطمه باقی، وکیل پایه یک دادگستری، توسط انتشارات ویراست منتشر و در دسترس علاقمندان مباحث حقوقی و تجارت الکترونیک قرار گرفت.

با ظهور اینترنت و همچنین پیشرفت تجارت الکترونیک مباحث حقوقی این عرصه از اهمیت بسیاری برخوردار است و فعالان این عرصه باید به تمام زوایای آن آشنا باشند تا بتوانند قراردادهای الکترونیکی را به صورت اصولی و بر پایه علم حقوق تنظیم و ارائه کنند. آشنایی با قوانین قراردادهای الکترونیکی در عرصه بین‌الملل باعث می‌شود تا تجار و فعالان اقتصادی با خیالی آسوده به تجارت و کسب و کار خود بپردازند و در عرصه بین‌المللی با نگاهی آگاهانه به تجارت بپردازند.

در همین راستا دکتر مهدی جبرائیلی با همراهی فاطمه باقی کتاب « مباحث حقوقی قراردادهای الکترونیکی» را در هشت فصل و 209 صفحه به رشته تحریر درآوردند تا بتوانند نقاط حقوقی تاریک در قراردادهای الکترونیکی را روشن کنند.

در فصل اول این کتاب به مفاهیم و تاریخچه تجارت الکترونیک پرداخته شده است و مفهوم تجارت الکترونیک و تاریخچه آن به صورت کامل بیان شده است. پس از آن در فصل دوم به مفاهیم و تاریخچه قراردادهای الکترونیکی اشاره شده است که با مطالعه این فصل علاقمندان به این عرصه می‌توانند با چگونگی ایجاد و شکل‌گیری قراردادهای الکترونیکی آشنا شوند. فصل سوم این کتاب نیز به ماهیت حقوقی تجارت و قراردادهای الکترونیکی به تفضیل اشاره شده است که با مطالعه این بخش تا حدود بسیاری ماهیت اینگونه قراردادها روشن خواهد شد.

در فصل چهارم این کتاب، نویسندگان به مفاهیم و اصطلاحات سایبری پرداخته و اطلاعات کاملی در این خصوص ارائه داده‌اند. فصل پنجم این کتاب نیز به تشکیل قرارداد الکترونیکی و شرایط آن اشاره دارد و به نقش طرفین معامله از منظر حقوقی می‌پردازد. در فصل ششم امضا الکترونیک و ماهیت و اعتبار آن مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و در فصل هفتم روش‌های پرداخت ثمن به صورت کامل توضیح داده شده است. فصل پایانی و هشتم این کتاب نیز انواع الگوهای قراردادی و نوع انحلال آنها را بر اساس قوانین و مقررات موجود تعریف کرده است.

کتاب فوق در کتابفروشی‌های معتبر در دسترس است و علاقمندان به عرصه تجارت الکترونیک می‌توانند با مطالعه این کتاب به تمام موارد حقوقی تجارت الکترونیک آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز