خبرگزاری کار ایران

گشت و گذاری شاد و خاطره انگیز در میان دیدنی‌های بیشمار استان سرسبز گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۳۱

یکی از مناطق سرسبز کشورمان ایران که بسیاری از گردشگران عاشق آن هستند و برای سفر یکی از پایه های ثابت انتخابهایشان بشمار می آید، استان گیلان است؛ استانی که تا چشم کار می کند، زیبایی و سرسبزی دیده می شود و انگار، سطلی از رنگ سبز را برپیکرش پاشیده اند. اگرهوس سفر به گیلان را کرده اید و می خواهید برنامه ریزی منظمی داشته باشید تا مهمترین دیدنی های استان گیلان را از دست ندهید، با ما و راهنمای سفر به گیلان همراه باشید.

گیلان؛ قطعه ای از بهشت بر زمین

هرچه از زیبایی های گیلان برایتان تعریف کنیم، باز هم کم است. در گیلان زیبایی های تاریخی و طبیعی دست به دست هم داده اند تا سفری خاطره انگیز را برایتان رقم بزنند؛ سفری که تا سالها فراموشتان نخواهد شد. این استان زیبای کشورمان علاوه بر جاذبه های دیدنی، مردمی خونگرم ومیهمان نواز دارد و پا به خانه هرکدام که بگذارید، عطر خوش غذاهای گیلانی شما را مست خواهد کرد؛ غذاهایی مثل ترش واش، مرغ ترش، میرزاقاسمی، اناربیج، باقلاقاتق و .....که هنرآشپزی کدبانوهای گیلان را به رخ تازه واردها می کشند.

 گیلان به راستی که قطعه ای از بهشت روی زمین است وهر گردشگری که پا به آنجا می گذارد، دلش میخواهد بارها و بارها سفرش به این منطقه سحرآمیز را تجدید کند. در ادامه همراه راهنمای سفر به گیلان باشید تا برایتان ازمهمترین دیدنی هایی که منتظرتان هستند، سخن بگوییم.

زیبایی هایی که گیلان برای گردشگران دارد

قلعه رودخان

یکی از جاهای دیدنی گیلان که علاقمندان بسیاری دارد و سالانه میزبان شمار کثیری از گردشگران است، قلعه رودخان نام دارد؛ قلعه رودخانی که در بطن فومن جای گرفته و در بهار و تابستان که هوا برای گردش ایده آل هست، می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد.

قلعه رودخان با داشتن 935 پله، شما را به اوج می رساند و منظره ای شگفت انگیز از طبیعت اطراف را به شما هدیه می کند. اگر اهل پیاده روی هستید و طولانی بودن مسیر خسته تان نمی کند، به قلعه رودخان سری زده و از نزدیک شاهد شور و هیجان خفته در بطن گیلان باشید.

آبشار لاتون

آبشار لاتون یکی از زیبایی های طبیعت سرسبز گیلان بوده که در آستارا قرار دارد. این آبشاربا صدای دلنشینی که آب در اثر برخورد با صخره ها تولید می کند، آرامشی عجیب را به این منطقه می بخشد؛ آرامشی که انگار تمام شدنی نیست. شما در کنار آبشار لاتون می توانید از تماشای حیوانات و گیاهان لذت برده و عکسهای خاطره انگیزی را بگیرید.

بام سبز لاهیجان

اگر دلتان میخواهد که هوای تازه را تنفس کنید وکمی هم به تفریح و خوشگذرانی بپردازید، بام سبز لاهیجان گزینه مناسب شماست. دربام سبز لاهیجان انواع و اقسام امکانات رفاهی مثل رستوران، کافه، فضا برای بازی بچه ها، سرویس بهداشتی، بوفه و تله کابین وجود داشته و شما می توانید روزی شاد را درکنار خانواده و دوستان برفراز شیطان کوه سپری کنید و لذت ببرید.

گشت و گذاری شاد و خاطره انگیز در میان دیدنی‌های بیشمار استان سرسبز گیلان

روستای ماسوله

یکی از روستاهای دیدنی ایران که با معماری بی نظیر خانه هایش معروف شده و علاقمندان بسیاری دارد، روستای گردشگری ماسوله هست. اگر اهل سفر باشید، حتما نام ماسوله به گوشتان خورده است. با گشت و گذاردر این روستا میتوانید ازتماشای گلدانهای سفالی که بر پشت پنجره ها قرار گرفته و شما را به میهمانی رنگها دعوت می کنند، لذت ببرید. همچنین، در این روستا می توانید با مردمی ساده دل و خونگرم هم صحبت شده و داستانهای آنها را بشنوید.

یادتان باشد که غذاهای خوشمزه روستایی را از دست ندهید و به هنگام برگشت هم می توانید از محصولاتی که حاصل دست رنج مردم روستا هستند، تهیه کرده و با خود به شهرتان ببرید. قطعا، بودن در آب و هوای پاک ماسوله فرصتی است برای تجدید حیات ریه هایتان.

موزه میراث روستایی گیلان

از سال 1384 موزه ای در پارک جنگلی سراوان احداث شد که چون آهنربا علاقمندان به شناخت فرهنگ بومی و روستایی گیلان را به سمت خود می کشاند. دراین موزه شما می توانید سادگی اهالی روستاهای گیلان را از نزدیک حس کنید و با شیوه زندگی آنان آشنا شوید.

در این مورد از دیدنی های گیلان، کلاسهای آموزشی هم برگزار می شوند که شما با شرکت در آنها می توانید دامنه اطلاعات خود را افزایش دهید. همچنین، اگر قصد اقامت دارید و جایی را نیافته اید، این خانه موزه دارای 150 اتاق با ظرفیت 3 تا 5 نفربوده که در اختیار مسافران قرار می گیرند.

دریاچه استیل

اگر علاقمند به تفریح و خوشگذرانی در کنارآب هستید، می توانید خود را به دریاچه استیل یا دریاچه متحرک برسانید. این دریاچه که به سبب جا به جا شدن ریشه درختان در پهنای تالاب به این اسم نامیده شده است، سالانه میزبان شمار کثیری از طبیعتگردان بوده و با داشتن ماهیانی نظیر کپور و اردک ماهی می تواند بستری را برای ماهیگیری فراهم کند. در سفر به گیلان به این دریاچه دیدنی سری بزنید و از تماشای گوشه ای از دیدنی های گیلان لذت ببرید.

غار آویشوی

اگر اهل غارنوردی هستید یا به دیدن جاذبه های اسرارآمیز طبیعت علاقمند، حتما به غار آیشوی که طویل ترین غار ایران لقب گرفته است، سری بزنید. این غار زیستگاه دائمی موجوداتی مثل خفاش، آبدزدک، حلزون و پشه بوده که حضورشان برجذابیت غار برای گردشگران می افزاید. توجه داشته باشید که تجهیزات لازم را برای غارنوردی همراه ببرید و از حضور محلی ها هم استفاده کنید.

ساحل چمخاله

مگر می شود به شمال ایران سفر کرد و ساحل دریا را نادیده گرفت! ساحل چمخاله با داشتن امکانات تفریحی و رفاهی متعدد برای شنا، قایق سواری، اسب سواری، ورزشهای آبی و کمپینگ مناسب بوده و بخصوص در فصل گرم سال، پذیرای مسافران بسیاری است. اگر به ورزشهای آبی هم علاقه ندارید، بساط پیک نیک را مهیا کرده و اوقاتی خوش را به همراه خانواده و دوستان بگذرانید. کباب ماهی درکنار ساحل واقعا بی نظیر است!

خانه میرزا کوچک خان جنگلی

حتما در تاریخ بارها اسم میرزا کوچک خان جنگلی را دیده اید و آوازه دلاوری هایش به گوشتان خورده است. خانه میرزا که 300 مترمربع مساحت داشته و 200 سال از عمرش میگذرد، در بطن استان گیلان جای گرفته و شما می توانید در سفر به گیلان به این خانه تاریخی سری زده و با شیوه زندگی سردار جنگل آشنا شوید. این خانه در سال 1380 مورد مرمت قرار گرفته و امکان سفری خاطره انگیز در بطن تاریخ سیاسی ایران را برایتان فراهم می کند.

گشت و گذاری شاد و خاطره انگیز در میان دیدنی‌های بیشمار استان سرسبز گیلان

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

در باغ محتشم که یادگار عصر حکومت ناصرالدین شاه قاجاردر استان گیلان هست، عمارتی جای خوش کرد با نام عمارت کلاه فرنگی که وجود عمارت در دل باغ، امکان طبیعتگردی و تاریخگردی را هم زمان برایتان ممکن می کند.

این بنا از معماری خاصی برخوردار بوده که علاقمندان به هنر معماری را به خود جذب می کند. در سقف عمارت، سفالهایی تعبیه شده اند که فضای بنا را در تابستان خنک و در پاییز و زمستان گرم نگاه می دارند. به راستی که این باغ و عمارت خاطره ای شیرین را برای مسافران خلق کرده و حسابی حال و هوایشان را عوض خواهند کرد.

سایردیدنی های گیلان

گیلان گردی با تماشای این جاذبه ها پایان نمی یابد، چون دیدنی های گیلان بسیارند و دیدن همه آنها سفری طولانی را می طلبد. از دیدنی های دیگری که درمتن به آنها اشاره نکردیم، میتوان به جنگل گیسوم، تالاب انزلی، ییلاق اولسبلنگاه، منطقه ییلاقی دشت النزه، آبشار لونک، پارک جنگلی سراوان، دریاچه سقالکسار، آبشار ویسادار، تالاب سوستان، تالاب عینک و .....اشاره کرد.

امیدوارم با مطالعه راهنمای سفربه گیلان، اقامتی خوش و خاطره انگیز را در این استان سپری کرده و از تماشای دیدنی های گیلان لذت ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز