خبرگزاری کار ایران

موشن گرافیک چیست؟ معرفی دوره برتر و حرفه‌ای موشن گرافیک در سال 99‏

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۲۵

موشن گرافیک هنری است که این روزها بازار کار بسیار خوبی دارد. با این هنر می‌توانید در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شوید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با دوره جامع و حرفه‌ای آموزش موشن گرافیک از اموزش‌تک آشنا شوید.

در تعریف موشن گرافیک باید بگویم این هنر به همان گرافیک متحرک گفته می‌شود که قرار است موضوع و پیام خاصی را به مخاطب منتقل کند. البته اغلب به دلیل کم بودن زمان موشن‌های ساخته شده سعی می‌شود که برای کلیپ‌های تبلیغاتی و یا پیام‌های کوتاه از آن استفاده شود.

این هنر از هنرهایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دلیل آن این است که دیگر نیازی نیست برای ساخت یک کلیپ از افراد و تجهیزات زیادی استفاده شود زیرا برای ساخت یک کلیپ کوتاه تجهیزاتی مانند دوربین، صدا پردازی، نورپردازی و بازیگر نیاز است. این در حالی است که برای ساخت نمونه موشن گرافیک ساده و زیبا تنها به یک هنرمند و یک کامپیوتر نیاز دارید.

اگر قصد دارید بیشتر با این هنر آشنا شوید تا انتها همراه ما باشید.

 اغلب افراد تصور می‌کنند که این هنر همان انیمیشن است اما باید بگوییم موشن با انیمیشن تفاوت‌های زیادی دارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت این دو هنر این است که در انیمیشن سعی می‌شود که از موجودات زنده برای جان بخشیدن به کلیپ استفاده کنند اما در موشن بیشتر از طرح‌های گرافیکی استفاده می‌شود و تمرکز بیشتر بر روی حرکت‌های جالب و جذاب است.

دوره جامع موشن گرافیک

در یک دوره جامع از این هنر بیشتر سعی می‌شود به قسمت‌های مختلفی از جمله موشن گرافیک تبلیغاتی،

موشن گرافیک مذهبی، موشن گرافیک لوگو، گرافیک متحرک موبایل، موشن گرافیک محرم و ساخت ویدئو تبلیغاتی اربعین پرداخته می‌شود.

موضوعی که در بیشتر سایت‌ها و یا دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود استفاده از نرم‌افزارهای مختلف است. این در حالی است که در این هنر کار کردن با یک نرم‌افزار کافی نیست و در کنار آن باید به موضوعات دیگری از جمله استفاده از یک سناریو خوب توجه شود.

حال سؤالی که پیش می‌آید این است که اهمیت این دوره‌ها چیست در زمانی که می‌توان با استفاده از افراد یک کلیپ ساخت چه نیازی است که از طرح‌های گرافیکی استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم در این ماراتن حساسی که افراد تا خواسته افراد در آن قرار گرفته‌اند برای جا نماندن باید همسو با تکنولوژی باشند.

موشن گرافی تنها برای تولید یک کلیپ چند ثانیه‌ای نیست در برخی از موارد برای ساخت یک فیلم اکشن نیاز است که از هنر موشن گرافی استفاده شود تا بتوان افکت‌های زیبایی را تولید کرد.

در این هنر تنها محدود به یک حوزه مانند تبلیغات نیست بلکه در بخش‌های دیگر مانند آموزشی، سرگرمی، بازی و حتی مذهبی نیز استفاده می‌شود. 

برای شرکت در دوره‌ موشن گرافیک آموزش‌تک به داشتن مهارت خاص نیاز نیست و تنها با علاقه و پشتکار می‌توانید این مهارت را فرا بگیرید.

اگر به دنبال دوره حرفه‌ای و یادگیری موشن‌گرافیک و درآمد عالی هستید، ما به شما دوره اموزش صفر تا صد موشن گرافی اموزش‌تک را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق سایت amuzeshtak.com با هزینه مناسب، مهارتهای کافی و لازم را به دست آورید و به درآمد فوق العاده برسید.

هزینه ساخت موشن گرافیک

نوع موشن

تا 30 ثانیه

تا 1 دقیقه

تا 2 دقیقه

موشن‌ گرافیک فانتزی

حداقل 5 میلیون

حداقل 7 میلیون

حداقل 12 میلیون

موشن‌گرافیک سه‌بعدی

حداقل 10 میلیون

حداقل 15 میلیون

حداقل 22 میلیون

 

نرم‌افزار موشن گرافیک چیست؟

قطعاً تا به اینجا برای شما سؤال پیش آمده است که برنامه موشن گرافیک چیست؟

 برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم نرم‌افزارهای متعدد در این حوزه وجود دارد که البته تمامی آن‌ها درجه و کیفیت بالایی ندارند در این بین دو نرم‌افزار ایلوستریتور و افترافکت دو نرم‌افزار قوی هستند که تا حد زیادی مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

با استفاده از این دو نرم‌افزار می‌توان موشن های قوی و بسیار با کیفیتی را طراحی کرد. دقت داشته باشید برای استفاده از این نرم‌افزارها تنها تسلط بر روی آن‌ها کافی نیست و باید به عنوان حرفه‌ای بتوانید سناریو، دکوپاژ و استوری برد را به خوبی فرا بگیرید.

موشن گرافیک چیست؟ معرفی دوره برتر و حرفه‌ای موشن گرافیک در سال 99‏

موشن گرافیک رایگان

اگر قصد استفاده از یک کلیپ را دارید که از طریق موشن گرافی تولید شده است باید بدانید نرخ اصلی این کلیپ به عوامل مختلفی بستگی دارد.

نرخ اصلی این کلیپ‌ها به پارامترهای مختلفی بستگی دارد مانند:

  • نوع پروژه تصویرسازی
  • گویندگی
  • زمان
  • موزیک
  • و موارد دیگر

معمولاً کلیپ‌ها به‌صورت ثانیه‌ای مشخص می‌شود. در این میان سایت‌هایی هستند که به‌صورت رایگان به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلیپ مورد نظرتان را بسازید. یکی از رایج‌ترین آن‌ها behance است کار کردن با این سایت بسیار ساده است و با حداقل دانش در حوزه موشن گرافی می‌توانید یک کلیپ بسیار زیبا طراحی نمایید.

در حال حاضر می‌توان با استفاده از قالب موشن‌گرافیک رایگان پروژه آماده موشن گرافیک رایگان قوی و با کیفیتی طراحی کنید.

موشن گرافیک آماده رایگان  را می‌توانید در حوزه‌های مختلف استفاده کنید و هیچ محدودیتی ندارد. به عنوان مثال نمونه‌هایی از نمونه موشن گرافیک مذهبی و آموزش موشن‌گرافیک رایگان در سایت amuzeshtak وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن پیام خود را به مخاطب خود منتقل نمایید.  

دانلود موشن گرافیک مذهبی  یکی از ساده‌ترین راه‌های است که می‌توانید استفاده نمایید.

موشن گرافیک چیست؟ معرفی دوره برتر و حرفه‌ای موشن گرافیک در سال 99‏

موشن گرافیک سه‌بعدی چیست؟

کلیپ‌هایی که از این طریق تولید می‌شوند انواع مختلفی دارند که شامل:

  • دوبعدی
  • سه‌بعدی
  • اسکچ موشن
  • فلت موشن
  • اینفوموشن
  • گرافیک مینیمال

یکی از اصول مهم در یک موشن حرفه‌ای این است که بتوانید به‌صورت سه‌بعدی آن را طراحی کنید در این طراحی باید با یک سری مقدمات آشنایی داشته باشید.

یکی از نرم‌افزارهایی که می‌توان با آن کلیپ سه‌بعدی تهیه کرد، افترافکت است. 

از طریق این نرم‌افزار می‌توان اکثر اجسام را سه‌بعدی کرد و جان تازه‌ای به آن‌ها داد. البته موشن های سه‌بعدی دارای یک سری نکات ریز و درشتی هستند که می‌توانید تمامی این نکات را از طریق دوره آموزشی صفر تا صد موشن گرافیک آموزش‌تک یاد بگیرید.

شما با کمی ذوق هنری و یک آموزش حرفه‌ی می‌توانید به یک موشن گرافیست حرفه‌ای تبدیل شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز