خبرگزاری کار ایران

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۲۱۵

تبلیغات آنلاین به کلیه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که در جهت ارتقا و فروش سرویس‌ها و محصولات یک مجموعه به کار گرفته می‌شود. در تبلیغات آنلاین روش‌های چون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تحقیق بازاریابی و ایمیل‌های تبلیغاتی به عنوان روش‌های بازاریابی آنلاین به کار گرفته می‌شوند.

فضای مجازی تاثیر بسیار زیادی بر تفکر افراد دارد؛ از آن‌جایی ک امروزه بسیاری از افراد جامعه به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند این شبکه جامع و جهانی به عنوان یک بستر همیشگی و شبانه‌روزی شناخته می‌شود که می‌توان از آن استفاده‌های مفیدی داشت.

با کمک اینترنت و تبلیغات وابسته به آن در هر زمان و هر مکانی مخاطبین خاص یک سرویس یا محصول مناسب را یافته و در راستای رسیدن به اهدافتان با آن‌ها تعامل داشته باشد. انواع کانون تبلیغاتی مختلف در این زمینه یاری دهنده شما هستند. هزینه تبلیغات اینترنتی به مراتب پایین‌تر از چاپ و تبلیغات محیطی است؛ با این وجود تاثیر و ماندگاری آن‌ها عمیق‌تر است.

حتی اگر منابع مالی محدودی در دسترس دارید به آسانی می‌توانید خدمات خود را در فضای مجازی تبلیغ و مخاطبین بسیاری را جذب کنید. برای اثرگذاری هر چه بیشتر تبلیغات بهتر است از یک کانون تبلیغاتی کمک بگیرید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

در تعریف تبلیغات اینترنتی آمده است که: مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که در جهت نمایش دادن نام‌ها و علائم تجاری و تصاویر و شعارهای تبلیغاتی در پایگاه‌های پربیننده اینترنتی صورت می‌گیرند و هدف آن‌ها جذب مخالف و سایر اهداف تبلیغاتی است.

با افزایش مخاطبین در فضای مجازی و بسترهای مختلف اینترنتی، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفت. اولین تبلیغ‌های اینترنتی به کمک ایمیل‌ها انجام می‌شد. با اینکه ارسال ایمیل تبلیغاتی هنوز شیوه‌ای مرسوم است اما روش‌های بسیار دیگری به بازاریابی اینترنتی افزوده شده است. امروزه تبلیغات آنلاین آن‌چنان اهمیت دارند که آژانس‌های تبلیغاتی با تجربه و علمی که دارند وظیفه این کار را برعهده می‌گیرند.

چرا تبلیغات آنلاین مهم است؟

در مقایسه با تبلیغات به شیوه قدیمی و سنتی، تبلیغات آنلاین از مزایای مختلف بسیاری برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان برقراری ارتباط دو طرفه با مخاطبین
  • امکان ایجاد پیوندهای مستقیم مخاطبین به لیست محصولات
  • قابلیت هدف‌گیری پویا و ایستای مخاطبین
  • دسترسی شبانه‌روزی و جهانی
  • ارسال، نگهداری و به روزرسانی آسان
  • توانایی اندازه‌گیری و پیگیری بالا
  • هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن

با توجه به همه گیری این نوع تبلیغات، عدم استفاده از آن توسط سازمان‌های مختلف تجاری به معنای جا ماندن آن‌ها از رقابت است. شرکت‌های تجاری با به کارگیری تبلیغات اینترنتی متناسب با فعالیت خود، جایگاه خود را ارتقا خواهند داد. تبلیغات اینترنتی باید متناسب با نوع خدمت رسانی، ویژگی مخاطبین و هدف تبلیغات صورت گیرد.

مدل‌های کسب و کار در تبلیغات اینترنتی

مدل کسب و کار که از آن به عنوان مدل تجاری نیز یاد می‌شود، عبارت است از یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک که نحوه کسب درآمد یک کسب و کار را تعریف می‌کند. برای این‌که تبلیغاتی موثر واقع شود، باید از یک مدل تجاری مناسب برای آن استفاده کرد. رایج‌ترین مدل‌های تجاری تبلیغات اینترنتی در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدل تجاری مبتنی بر محتوا

تولید محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین ترافیک سایت را افزایش می‌دهند. این فرآیند توسط ناشران اینترنتی انجام می‌شود. محتوای ارزشمند، محتوایی جالب است که ترافیک یک سایت را افزایش می‌دهد.

مدل تجاری مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی

ناشران اینترنتی با ارائه خدماتی جذاب چون پست الکترونیک، اتاق‌های گفتگو یا پیغام رسان‌ها مخاطبین خود را جذب می‌کنند. هر چه کیفیت خدمات ارائه شده بالاتر باشد، مخاطبین سایت، موفقیت سایت و در نتیجه کسب درآمد مجموعه بیشتر خواهد بود.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی

شرکت‌های مختلفی ایجاد شده‌اند که به افرادی که مایل به تبلیغ اینترنتی هستند خدمت‌رسانی می‌کنند. شرکت تبلیغاتی، طراحی تبلیغ و نحوه اجرا نمودن آن را بر عهده دارد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی از جمله راه‌های ساده و پربازده برای مشاغل کوچک است. این نوع تبلیغات موثر و مقرون به صرفه است. با این حال این روش تبلیغات برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و موفق نیز نتیجه‌بخش خواهد بود. بنابراین روشی بسیار پرکاربرد در میان تمامی سازمان‌ها است. شبکه‌های مختلف اجتماعی چون فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و ... فضای مناسبی برای تبلیغات اینترنتی هستند.

سخن نهایی

گسترده بودن و نفوذ فوق العاده اینترنت آن را به بستری مناسب برای تبلیغات بدل کرده‌است. مشاغل و سازمان‌های مختلف برای تبلیغ فعالیت و سرویس‌های خود از اینترنت به عنوان یک ابزار استراتژیک در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های رقابتی استفاده می‌کنند. برای اثربخشی هر چه بیشتر این تبلیغات بهتر است از یک آژانس تبلیغاتی کمک بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز