خبرگزاری کار ایران

مزیت های خرید ملک در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۸۲۲

طبق قوانین دولت ترکیه خرید ملک در ترکیه تحت شرایطی منجر به اخذ اقامت ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور می شود. اتباع خارجی با خرید انواع واحدهای مسکونی، تجاری و اداری می توانند تابعیت این کشور را بدست آورند. خرید ملک در استانبول و سایر شهرهای پرطرفداری مانند ازمیر و آلانیا در طول سال های اخیر با رشد زیادی روبرو بوده است.

خرید ملک در استانبول اولین انتخاب سرمایه گذاران خارجی

دولت ترکیه از سال ۲۰۱۷ برنامه گسترده ای جهت جلب سرمایه گذاری خارجی تصویب کرده است. اعطای تسهیلات و امتیازات ویژه به افراد خارجی که اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه می نمایند منجر به رشد تقاضای اتباع خارجی برای سرمایه گذاری در ترکیه شده است. خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه است که طی سه سال اخیر از رشد بالایی برخوردار بوده است. اتباع خارجی با خرید انواع ملک شامل واحد مسکونی، آپارتمان، ویلا، واحدهای تجاری و اداری و حتی مغازه می توانند ضمن سرمایه گذاری در یک کشور امن و رو به پیشرفت از مزیت های آن بهره مند شوند. در این میان خرید ملک در استانبول به عنوان بزرگترین و مهم ترین شهر ترکیه متقاضیان بسیار زیادی دارد. طبق آمار منتشر شده بیش از نیمی از املاک خریداری شده در طول این مدت توسط افراد خارجی در شهر استانبول بوده است. استانبول مرکز اقتصادی و تجاری ترکیه محل بسیار مناسبی برای تجارت و بازرگانی است. از طرفی این شهر توریستی همواره مملو از گردشگران خارجی است لذا محیط مناسبی برای فعالیت های مرتبط با گردشگری بشمار می آید. فرهنگ چند ملیتی استانبول و وجود امکانات متعدد در این شهر افراد خارجی زیادی را به سوی خود جلب می کند. استانبول به واسطه شرکت های داخلی و بین المللی زیادی که در آن فعالیت دارند از ضریب اشتغال خوبی برخوردار است. شما می توانید انواع آپارتمان، ویلا، واحدهای تجاری و مسکونی را در بخش های مختلف آسیایی و اروپایی استانبول خریداری کنید. خرید ملک در استانبول فرصت اخذ اقامت و شهروندی ترکیه را برای متقاضیان فراهم می آورد. با داشتن پاسپورت ترکیه شما می توانید به ۱۴۸ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا مسافرت کنید. امکان تغییر نام و اخذ اقامت برای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر هجده سال از دیگر مزیت های خرید ملک در استانبول ترکیه بشمار می رود. قیمت ملک در استانبول نسبت به دیگر شهرهای ترکیه بالاتر است. برای برخورداری از امتیاز اخذ اقامت ترکیه ارزش ملک خریداری شده باید بیش از دویست و پنجاه هزار دلار آمریکا باشد.

اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه در ازمیر

یکی از شهرهای مهم و زیبای ترکیه ازمیر است. بندر ازمیر در سواحل دریای مدیترانه چشم اندازهای زیبایی دارد. سومین شهر بزرگ ترکیه یک شهر توریستی و تجاری محسوب می شود. برای سرمایه گذاران خارجی که قصد تجارت و بازرگانی در ترکیه را دارند، در عین حال می خواهند در شهری زیبا سکونت داشته و هزینه کمتری نیز پرداخت نمایند، ازمیر گزینه مناسبی است. هزینه خرید خانه در ازمیر نسبت به استانبول و آنکارا پایین تر است. البته محله های لوکس و اعیان نشینی در ازمیر وجود دارند که قیمت خانه های آن بسیار بالا و قابل مقایسه با استانبول است. ازمیر دارای دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه اژه است. همچنین مناطق آزاد تجاری و شهرک های صنعتی متعدد این بندر جایگاه شرکت های بزرگ داخلی و خارجی است. ازمیر شهری آرام و دوست داشتنی برای تفریح و خوشگذرانی است. سواحل زیبای مدیترانه، کوه های پوشیده از برف اطراف آن و مراکز متعدد تفریحی آن را به شهری توریستی و محبوب تبدیل کرده است. با خرید خانه در ازمیر می توانید اقامت ترکیه را بدست آورید. به طور متوسط برای خرید آپارتمان یکخوابه در ازمیر بسته به مناطق مختلف باید حداقل ۲۰۰.۰۰۰ لیر ترکیه هزینه کنید. با توجه به هزینه های خرید خانه مناسب در ازمیر، ایرانیان زیادی در این شهر اقدام به خرید ملک کرده اند. برای خرید خانه در ازمیر باید فروشنده تابعیت ترک داشته باشد. همچنین پس از عقد قرارداد خریدار مبلغی به عنوان پیش پرداخت به فروشنده پرداخت می کند. این مبلغ توافقی بوده و معمولا حدود ۵۰۰۰ لیر ترکیه می شود. هنگام انتقال سند در اداره ثبت اسناد، حضور دو طرف الزامی است. ایرانیانی که به زبان ترکی استانبولی تسلط ندارند حتما باید یک مترجم زبان فارسی رسمی در زمان امضا قرارداد در اداره ثبت اسناد معرفی کنند. معمولا سند در همان روز به نام خریدار انتقال یافته و به وی تحویل می شود. برای خرید ملک در ازمیر و سایر شهرهای ترکیه توصیه می شود حتما با تیم حقوقی و وکیل مجرب مشورت نمائید.

مزیت های خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری سودآور با خرید ملک در آلانیا

بندر آلانیا واقع در استان آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. همه ساله گردشگران زیادی برای استفاده از سواحل زیبای آنتالیا و آلانیا به این شهر سفر می کنند. آلانیا شهری زیبا و آرام برای زندگی محسوب می شود. شهر از رشد خوبی برخوردار بوده و سرمایه گذاری سودآوری بشمار می آید. ایرانیانی که می خواهند زندگی در یک شهر ساحلی زیبا را تجربه می کنند می توانند با خرید ملک در آلانیا علاوه بر سرمایه گذاری پر منفعت اقامت ترکیه را برای خود و خانواده دریافت کنند. برای خرید ملک در بندر آلانیا هزینه کمتری نسبت به سایر شهرهای بزرگ ترکیه پرداخت می کنید با این حال محل ایده آل و رویایی برای گذراندن تعطیلات و یا زندگی در اختیار دارید. ایرانیان زیادی در سالهای اخیر با خرید آپارتمان در آلانیا و اجاره آن در طول سال درآمد خوبی بدست آورده اند. در آلانیا اتباع خارجی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی مانند نروژ، سوئد و دانمارک اقدام به خرید ویلا و آپارتمان کرده اند. هزینه زندگی در آلانیا پایین تر از شهرهای بزرگی مانند استانبول و آنکارا بوده و در مقایسه با ازمیر و آنتالیا نیز مناسب تر است. سواحل شنی زیبای آلانیا و مناظر طبیعی آن از دیگر مزایای خرید ملک در آلانیا است. خرید املاک در آلانیا منجر به اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه می شود. شما می توانید ضمن سرمایه گذاری پرسود در آلانیا و اخذ اقامت و تابعیت ترکیه تابعیت ایرانی خود را نیز داشته باشید. همچنین هیچ اجباری برای سکونت همیشگی در ترکیه ندارید. انواع آپارتمان های یک خوابه، دو و سه خوابه با چشم انداز سواحل مدیترانه را می توانید خریداری نموده و از زندگی در شهری زیبا لذت ببرید. با توجه به مزایای متعدد خرید ملک در ترکیه، ایرانیان در طول سه سال اخیر بیشترین تعداد افراد خارجی که اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده اند را تشکیل می دهند. پس از آن اتباع کشورهای عراق و یمن قرار دارند. 

مزیت های خرید ملک در ترکیه

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز