خبرگزاری کار ایران

جوابیه بانک شهر به یک گزارش

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۲۹۵

جوابیه بانک شهر به یک گزارش:

ضمن احترام، عطف به درج خبر با عنوان «بانک شهر قانون را دور زد/ دیواندری خواستار برخورد بانک مرکزی شد» در تاریخ 10/6/95 از سوی آن خبرگزاری به استناد ماده 23 لایحه قانونی مطبوعات، خواهشمند است پاسخ بانک شهر به شرح زیر جهت درج در همان صفحه و ستون و با همان حروف که اصل مطلب منتشر شده تا دو روز پس از وصول پاسخ منتشر شود:

1-در تیتر این خبر، سرنوشت بانک شهر را به موسسات مالی منحله و ورشکسته ثامن‌الحجج و میزان به منظور لطمه زدن به برند محبوب شهر ربط داده است که این نوع حمله به بانک شهر بدون استنادات قانونی و منطقی با نشر اکاذیب و به منظور تشویش اذهان عمومی برای نیل به اهداف سیاسی و به صورت کاملاً مغرضانه تهیه شده است. در تیتر خبر یاد شده ضمن اشاره به دور زدن قانون توسط بانک شهر، این خبر را نیز اضافه کرده که جناب آقای دکتر دیواندری خواستار برخورد بانک مرکزی درا ین خصوص شده است. در حالی که در صحبت‌های آقای دیواندری که در ادامه خبر به آن اشاره شده است، ایشان هیچ اشاره‌ای به بانک شهر و یا هیچ بانک دیگری نداشته است.

2-در ادامه خبر به دور زدن مصوبه کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک شهر اشاره شده است، در حالی که بانک شهر از ابتدای اجرای مصوبه کاملاً پایبند به اجرای مصوبه بوده و هیچ‌جگاه مصوبه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را زیر پا نگذاشته است و این در حالی است برخی از بانک‌ها مدافع کاهش سود در زمان توافق برسر نرخ سپرده‌های بانکی، اکنون پیمان‌شکن شده و مبادرت به افتتاح سپرده با نرخ‌های توافقی می کنند که این موضوع شفاهاً یا کتباً مکاتبه‌های متعدد به بانک مرکزی ج.ا.ا. اصلاع داده شده است.

3-در خصوص صندوق در گزارش میدانی اشاره شده، ضمن تایید اینکه بانک شهر به نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار وفادار بوده و نرخ‌های یاد شده را برای افتتاح سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت ملاک عمل قرار می‌دهد، به راهنمایی همکاران بانکی در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره و جزئیات سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را تشریح می کند. نگارنده این گزارش هیچ‌گونه اطلاعی از فعالیت‌ها و نحوه دریافت مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری و چگونگی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار نداشته و حدس و گمان خود را با برداشت شخصی از فتوای مراجع معظم تقلید و مصاحبه جناب آقای دیواندری رئیس محترم پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی را با نیت بد نام کردن بانک شهر به مخاطب ارائه می کند. اینکه بانک شهر با فعالیت‌های خود درمیان بانک ها و مردم از محبوبیت خاصی برخوردار شده است از دید هیچ کس پنهان نمی‌باشد و البته متاسفانه گاه و بیگاه بعضی از مغرضین با فرض اینکه بانک شهر متعلق به جناح سیاسی خاصی است با بی‌تقوایی و بدون سند و مدرک و استناد به قوانین و مقررات سعی در خدشه‌دار کردن این برند فعال در عرصه بانکداری و موثر ارائه خدمات شهرداری‌ها به مردم (که ذکر تاثیر آن را می‌بایست به مصاحبه اخیر شهرداران و اعضای محترم شورای شهرها و بعضی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد) می‌کنند که خوشبختانه روند موفقیت بانک شهر علی‌رغم این همه سنگ‌اندازی ها و برخوردهای جناحی غیرقابل مهار بوده و تداوم دارد.

بنابراین برای روشن شدن اذهان عمومی پیشنهاد دارد که موارد زیر به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود:

الف- صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آرمان شهر طی مجوز شماره 10919 مورخ 27/7/90 از سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس شده است. مدیر صندوق یاد شده شرکت تامین سرمایه آرمان با سهام‌داری 40 درصدی بانک شهر و 50 درصدی بانک توسعه صادرات بوده که در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای استقلال کامل بوده و در اختیار دارد که منابع صندوق را در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سهام و سپرده‌های بانکی با توجه به مفاد امیدنامه تخصیص دهد.

ب-امیدنامه و اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آرمان شهر به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است و مدیر صندوق در چارچوب امیدنامه و اساسنامه صندوق فعالیت می‌کند.

ج-حداقل نرخ سود تضمین شده در این صندوق براساس تصمیم مجمع صندوق تعیین می‌شود.

د-نرخ سود پرداختی به سرمایه‌گذاران در صندوق براساس بازدهی صندوق در پایان هر ماه تعیین و در اول ماه بعد به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

هـ) در حال حاضر بیش از 30 صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار متعلق به بانک‌ها در حال فعالیت می‌باشند که میانگین نرخ سود پرداختی به سرمایه‌گذاران هشت صندوق برتر در پایان مردادماه 95 به بیش از 20 درصد و بالاتر از نرخ سود پرداختی صندوق گنجینه آرمان شهر می‌باشد.

و-این صندوق‌ها دارای مجوز بوده و شرایط و نحوه فعالیت آنها از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

فرشاد فخیمی

مدیریت مرکز ارتباطات و روابط عمومی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز