خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنایع لوازم خانگی مطرح شد:

افت شاخص‌های اقتصادی، زنگ خطری برای صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۰۲۵

مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) سال ۱۴۰۲ انجمن صنایع لوازم خانگی ایران روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار و عملکرد مالی انجمن ارایه و تصویب شد. در این نشست، علیرضا دانیالی محمدی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، با اشاره به افت شاخص‌های اقتصادی کشور، ادامه این روند را زنگ خطری برای صنایع اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در ابتدای جلسه، فرشاد براتی، معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن ضمن اعلام خبر انتشار کتاب «سند جامع صنعت لوازم خانگی ایران»، پیام محسن خلیلی، موسس و بنیانگذار انجمن را قرائت کرد.

در ادامه نشست مجمع، دانیالی محمدی، رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از تمامی کسانی که در گذشته برای تاسیس انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران تلاش کردند، قدردانی و تشکر نمود.

وی با تشریح گزارش‌های اقتصادی ایران، گفت: ایران جزو ۹ کشور بالاترین تورم در جهان است. درآمد سرانه کشور در سال ۵۵ به قیمت‌های امروز حدود  ۱۵۱ میلیون تومان بوده است، یعنی دو برابر این رقم در سال گذشته که زنگ خطری برای صنایع به شمار می‌رود.

دانیالی محمدی، افزود: ایران در  شاخص سهولت فضای کسب و کار نیز در جایگاه ۱۲۸ جهان قرار دارد. همچنین بر اساس گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌الملل، براساس «شاخص ادراک فساد» در جهان، ایران با کسب ۲۵ امتیاز از ۱۰۰، در میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۴۷ قرار دارد، این در حالی است که امارات در راستای مبارزه با فساد در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا، بهترین عملکرد را داشته است.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که ایران در میان دستوری‌ترین اقتصادی دنیا قرار دارد و سنگاپور، سوئد و ایرلند به عنوان آزادترین اقتصادهای دنیا هستند.

در ادامه مجمع عمومی، صیافی، نماینده اتاق ایران، علیرضا محمدی دانیالی، رییس هیات رییسه مجمع، قاسم مصطفوی، ناظر مجمع و خزانه‌دار هیات‌مدیره، خسرو ملااحمد، منشی مجمع و عضو انجمن و صادقی، ناظر مجمع و عضو انجمن در جایگاه حضور یافتند. سپس عباس هاشمی، دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران گزارش عملکرد انجمن را در سال ۱۴۰۱ارایه داد.

گزارش عملکرد انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در سال ۱۴۰۱

هاشمی، از رشد ۱۱ درصدی عضویت در انجمن در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰، تعداد اعضای  انجمن ۲۵۲ نفر بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۸۰ عضو رسید. از این تعداد ۲۲۶ محصول‌ساز و ۵۴ قطعه‌ساز هستند. در حال حاضر تعداد اعضای انجمن تا تیرماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱۰ عضو رسید.

دبیر انجمن لوازم خانگی همچنین با اشاره به عملکرد دبیرخانه انجمن، اظهار کرد: در مجموع طی سال گذشته ۷۸۷ مکاتبه وارده و ۱۴۰۹ مکاتبه صادره صورت گرفته است. همچنین تعداد اخبار منتشر شده انجمن در رسانه‌ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۴۶۷ درصد و ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ایران (هامکس) اشاره کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۵۱۶ شرکت (۵۰۱ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی) حضور داشتند.

وی در انتها اقدام به ارائه گزارش عملکرد انتشارات کرد که بر اساس آن از سال ۱۴۰۱ سه شماره آخر پیک شورا  (از شماره ۳۷۷ الی ۳۷۹) منتشر شد و از مهرماه ۱۴۰۱ با عنوان جدید ماهنامه «آینده‌سازان صنایع لوازم خانگی» که مجوز آن از وزارت ارشاد و دامنه گستره آن به صورت سراسری اخذ شد، منتشر شد.

سپس قاسم مصطفوی، اقدام به گزارش صورت‌های مالی ۱۴۰۱ کرد. در ادامه نیز محسن شکراللهی، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت به عنوان میهمان ویژه این نشست، به سوالات و دغدغه برخی از اعضای انجمن لوازم خانگی ایران پاسخ داد.

گفتنی است؛ در مجمع عمومی عادی سالانه  (نوبت دوم) سال ۱۴۰۲ محمدحسین تهرانچی به عنوان بازرس اول و سام ادیب نیز به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز