خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل چرم دیرینه در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بسیاری از نیروهای ماهر و کاردان در صنعت کفش بیکار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۹۶۲

مدیرعامل چرم دیرینه می‌گوید: متاسفانه آن گونه که باید سازمان‌ها و نهادها حمایت‌هایی از تولید انجام ندادند و همین مساله بر روی اشتغالزایی تاثیر منفی گذاشته است و بسیاری از نیروهای ماهر و کاردان بیکار شد.

سیدمحمدرضا ظهیرالدینی مدیرعامل چرم دیرینه در گفت‌وگو با خبرنگاران ایلنا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت:‌  چرم دیرینه به صورت تخصصی در حوزه کیف مردانه و زنانه فعالیت می‌کند و بیش از سه دهه است که در این بخش فعالیت دارد. ما حدود هشت هزار کیف اداری و هفت هزار کیف کوچک تولید می‌کنیم. 

وی ادامه داد: امروز اگر ما شبانه روز نیز فعالیت بکنیم می‌توانیم تولید داشته باشیم و با یک نوساناتی مشتری نیز برای تولیدات وجود دارد اما متاسفانه قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده و به اصطلاح ما به عنوان تولیدکننده باید مواد اولیه را نقد بخریم و کالای خود را نسیه بفروشیم. ما یک کالایی را امروز می‌فروشیم و چکی که از مشتری می‌گیریم مثلا برای شش ماه آینده است. و زمانی که این چک رای ما نقد می‌شود قیمت مواد اولیه چند برابر شده است. یعنی با فروش همان جنس نمی‌توانیم مواد اولیه همان کالا را تهیه کنیم. 

وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه از ابتدای سال1400 تا امروز بیش از دو برابر گران شده است ضمن آنکه کیف مردانه نسبت به سایر محصولات چرم همچون کفش دوام بیشتری دارد و به همین دلیل مردم کمتر خرید می‌کنند. 

وی با اشاره به تاثیر کرونا و تحریم‌ها بر صنعت کیف و کفش و چرم گفت: ما در سال اول کرونا متضرر شدیم و بسیار زیان دیدیم اما سال بعد توانستیم بخشی از ضرر خود را جبران کنیم و سعی کردیم تا نیروهای ماهر خود را نیز حفظ کنیم.

ظهرالدینی ادامه داد: مادر دو سال گذشته درآمد خوبی نداشیتم و حتی حدود چهار پنج ماه تعطیل بودیم اما اداره مالیات و بیمه تا ‌آخرین ریال طلب خود را از ما گرفتند و از سوی دیگر فروشندگانی که از ما کالا دریافت کرده بودند جنس‌هایشان را فروخته بودند اما چک‌هایشان وصول نمی‌شد.  

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم حمایت از تولید گفت: متاسفانه آن گونه که باید سازمان‌ها و نهادها حمایت‌هایی از تولید انجام ندادند و همین مساله بر روی اشتغالزایی تاثیر منفی گذاشته است و بسیاری از نیروهای ماهر و کاردان بیکار شده و حتی بسیاری از آنها به کشورهای همسایه مهاجرت کردند. دولت شاید به دلیل مشکلات مختلف توانایی پرداخت تسهیلات را نداشته باشد اما می‌تواند در بحث مالیات و بیمه ارفاق کند و معافیت‌هایی را اعمال کند. 

وی درباره وضعیت سال ‌آینده گفت: اتفاقات چند سال اخیر از جمله کرونا، تحریم مذاکرات برجام حمله روسیه به اوکراین باعث شده تا نتوان چشم اندازی برای وضعیت اقتصادی در ایران و جهان پیش بینی کرد و از آنجایی که بیشتر مواد استفاده شده در صنعت کفش و کیف همچون چرم چسب و مواد دیگر یا وارداتی هستند و یا در تولید آنها قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است و همین مساله باعث شده تا قیمت‌ها ثابت نباشد و کاهش توانایی خرید مردم نیز مزید بر علت شده و به نوعی کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا آرام آرام کیف تبدیل به یک کالای لوکس شود. 

وی افزود: دولت باید همه تلاش خود را بکند که با اجرای معافیت‌هایی همچون معافیت مالیاتی و بیمه و جلوگیری از افزایش مواد اولیه به تولیدکنندگان کمک کند همچنین در بحث فروش نیز تدابیری بیاندیشد تا مردم بتوانند با کمترین قیمت کالاهای خود را بخرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز