خبرگزاری کار ایران

پیاده روی اربعین حسینی، نماد عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۸۳

حرکت خودجوش مردم در پیاده روی اربعین حسینی، نشان از عشق و ارادت خالصانه مردم استان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: حرکت خودجوش مردم در پیاده روی اربعین حسینی، نشان از عشق و ارادت خالصانه مردم استان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی به سمت بقاع متبرکه چندسالی است که با استقبال گسترده مردم ولایت مدار استان مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در اربعین امسال ۸ بقعه متبرکه و امام زاده در استان پذیرای زائران و عزاداران اربعین حسینی است که به صورت پیاده در قالب دسته جات سینه زنی و عزادارای به سمت بقاع شاخص حرکت می کنند.

حجت الاسلام کاروند، بیان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه مراسم پیاده روی در اربعین حسینی دستگاه ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی استان جلسات متعددی برگزار و هر کدام آمادگی خود را برای ارائه خدمات به زوار و زائران اعلام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، برپایی خیمه های معرفت با غرفه های پاسخ گویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره، کودک و نوجوان، برپایی ایستگاه های صلواتی، توزیع ۵۰ هزار بسته فرهنگی، توزیع ۱۲ هزار پرچم و آمادگی زائرسرا برای پذیرایی از زوار را از اقدامات این اداره کل در اربعین حسینی عنوان کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم سازمان از اربعین حسینی تا رحلت پیامبراکرم(ص) را طرح بصیرت عاشورایی دانست و اضافه کرد: در این مدت ۲۵ روحانی و مبلغ دینی از حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان اعزام و به تبلیغ و نشر احکام اسلامی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام کاروند، بیان کرد: علاوه بر این تعداد روحانی اعزامی از قم چند تن از مبلغان دینی بومی استان به صورت مستمر در سطح بقاع متبرکه به امر تبلیغ و نشر احکام و معارف دینی اقدام می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، یادآور شد: همچنین بر طبق قراردی که با شبکه ۴ از سیمای جمهوری اسلامی ایران منعقد شده، دو مستند با محوریت مراسم پیاده روی اربعین حسینی تهیه و از شبکه ملی و استانی به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

وی به برگزاری مراسم اربعین حسینی در بقعه امام زاده علی صالح(ع) اشاره کرد و افزود: این مراسم ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۲ آذر ماه با قرائت زیارت اربعین حسینی آغاز و مراسم نوحه خوانی و سینه زنی و اقامه نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به پیاده روی عزاداران اربعین حسینی ازمرز مهران به عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: برپایی خیمه معرفت با حضور ۱۲ مبلغ و کارشناس دینی، ایستگاه صلواتی به صورت تمام وقت، توزیع نذری، پخت و توزیع نان صلواتی و در اختیار قرار دادن زائرسراهای بقعه امام زاده سیدحسن(ع) به صورت رایگان از اقدامت این اداره کل برای خدمترسانی به زوار عتبات عالیات بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز