خبرگزاری کار ایران

مروارید، استاندار ایلام:

بانک ها باید به تعهدات طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی عمل کنند

کد خبر : ۱۸۰۰۹۸

بانک ها باید به تعهدات خود عمل کنند و با طرح های اشتغالزایی و کارافرینی همکاری های لازم را داشته باشند، چرا که مردم به دلیل سود بالای وام های بانکی در رنج هستند.

استاندار ایلام از عدم همکاری بانک ها در خصوص حمایت از طرح های اشتغال زایی انتقاد کرد.


محمد رضا مروارید در جلسه کارگروه اشتغال استان ایلام که با حضور قهرمان غلامی مدیر ساماندهی صندوق مهر امام رضا(ع) کشوربرگزار شد با بیان این مطلب افزود: بانک ها باید به تعهدات خود عمل کنند و با طرح های اشتغالزایی و کارافرینی همکاری های لازم را داشته باشند، چرا که مردم به دلیل سود بالای وام های بانکی در رنج هستند.


وی گفت: باید به موضوع اشتغال توجه ویژه ای داشت، چرا که اصلی ترین مشکل مردم استان اشتغال است و در واقع بیکاری افراد و جوانان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مشکل بزرگ است.


مروارید عنوان کرد: از جمعیت ۵۵۰ هزار نفری ایلام، ۴۵ هزار نفر متقاضی کار هستند، بنابر آمارها ۱۲ درصد بیکاری در ایلام وجود دارد که اگر واقع بین باشیم و به درستی بررسی کنیم نرخ بیکاری در ایلام بیش از ۳۰ درصد است.


نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بخش صنعت در استان ایلام، رشد کافی نداشته است اما می توان در حوزه صنایع خرد بخشی از مشکلات اشتغال را رفع کرد.


وی با تأکیدبر توسعه صنعت فرش در استان ادامه داد: استان ایلام هنرمندان بسیار خوبی در زمینه صنعت فرش دارد و زنجیره تولید در بخش تولید فرش نباید تنها به صورت تولید تفننی باشد، بلکه باید با داشتن یک راهکار مناسب و برنامه ریزی دقیق و همگام سازی تولید کنندگان و بافندگان در یک مرکز، تولید را پایدار کرد.


استاندار ایلام تصریح کرد: از زمانی که به عنوان استانداردرایلام مشغول به خدمت میباشم تا کنون هیچ فرد و ارگانی را برای دریافت وام به هیچ بانکی معرفی نکرده ام و بانک ها در پرداخت و دادن تسهیلات مختار هستند، اما باید از طرح های اشتغالزا حمایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز