خبرگزاری کار ایران

جمع آوری صدقات مردم استان ایلام از طریق ۹۰هزار صنوق صدقه

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۹۳

در استان ایلام بالغ بر ۹۰ هزار صندوق صدقات وجود دارد که صدقات مردم این استان از طریق این ۹۰هزار صندوق جمع‌آوری می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: در استان ایلام بالغ بر ۹۰ هزار صندوق صدقات وجود دارد که صدقات مردم این استان از طریق این ۹۰هزار صندوق جمع آوری می شود.

حسین محسنی نژاد بیان داشت: علاوه بر این صندوق های صدقات در ایلام ۲۰ هزار مشترک کمک‌های خود را از طریق صندوق‌های این نهاد به دست نیازمندان می‌رسانند و در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این راه جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه زکات یکی از واجبات شرعی است که طی چندین سال اخیر به نحو مطلوب از آن بهره‌مندی نشده است، ادامه داد: فعالیت‌های خوبی طی دو سال اخیر به دلیل محوریت کمیته امداد به عنوان شورای زکات استان ایلام انجام گرفت.

معاون کمیته امداد استان ایلام از جمع‌آوری مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: از محل درآمدزایی بخش زکات ۵۰ پروژه‌ی عام‌المنفعه راه‌اندازی شده و علاوه بر احداث۷۰ سرویس بهداشتی برای درمان، تهیه جهیزیه و… نیازمندان فعالیت‌های مختلفی انجام شده است.

محسنی‌نژاد به دو برنامه‌ی وسیع جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده و همچنین جشن عاطفه‌ها که در آستانه‌ی سال تحصیلی اجرا می‌شود از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نوشت‌افزار در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی مبلغ جمع‌آوری شده از محل طرح مفتاح‌الجنه که در ماه رمضان هر سال برگزار می‌شود را در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در خصوص طرح اطعام نیازمندان گفت: در رمضان سال گذشته از محل کمک‌رسانی متمکنین و افراد خیر به صورت غذای گرم یا خشک سال گذشته ۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال به نیازمندان کمک شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز