خبرگزاری کار ایران

راه‌های مقابله و حفاظت در برابر تهدیدات فضای مجازی

کد خبر : ۱۶۱۷۰۷

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام به کاربران اینترنتی توصیه کرد هیچ گاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که ایمیل دریافت شده است وارد نکنید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام به کاربران اینترنتی توصیه کرد هیچ‌گاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که ایمیل دریافت شده است وارد نکنید.

به گزارش ایلنا، سرگرد «علی عباسی کسانی» با بیان این مطلب اظهار داشت: برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از وب سایت‌های ایمن استفاده کنید.

وی با هشدار به کاربران اینترنتی گفت: با پیشرفت‌های سریع جهانی در حوزه فضای مجازی مجرمان از این حوزه به عنوان ابزاری برای اعمال مجرمانه خود استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام هوشیاری و رعایت توصیه‌های پلیس را در پیشگیری از جرائم اینترنتی موثر دانست و گفت: مجرمان در فضای مجازی می‌توانند خود را افرادی دیگر معرفی نمایند و و از مردم کلاهبرداری نمایند.

سرگرد «عباسی کسانی» در ادامه چند توصیه را به کاربران اینترنتی ارائه کرد.

- هیچ گونه اطلاعاتی را در مورد خود یا افراد خانواده خود بر روی اینترنت منتشر نکنید.

- عکس‌های خصوصی خود را بر روی اینترنت قرار ندهید و عکس خود را برای کسانی که نمی‌شناسید ایمیل نکنید.

- رمزهای عبور خود را به غریبه‌ها ندهید و مطمئن بشوید رمز عبورتان چیزی باشد که دیگران ندانند.

- کامپیو‌تر خود را با یک آنتی ویروس و یک فایروال مناسب و به روز محافظت کنید.

- همیشه برای وارد کردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه جدید در مرورگرو خود بازکنید و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنید.

- هیچ‌گاه در یک ایمیل مشکوک یاهر ایمیل نا‌شناس دیگری فایل‌های ضمیمه را باز نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز