خبرگزاری کار ایران

رییس اداره استاندارد شهرستان مهران:

بیش از ۱۱۷ قلم کالا برای واردات مشمول استاندارد اجباری کشور عراق است

کد خبر : ۱۱۶۷۸۷

بیش از ۱۱۷ قلم کالا توسط استاندارد عراق برای واردات به این کشور مشمول استاندارد اجباری و نیازمند دریافت استاندارد BV قرار می‌گیرد.

رییس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: بیش از ۱۱۷ قلم کالا توسط استاندارد عراق برای واردات به این کشور مشمول استاندارد اجباری و نیازمند دریافت استاندارد BV قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، جعفر فرهادبیگی با اعلام این مطلب افزود: کشور عراق برای کنترل کیفیت کالای وارداتی به این کشور در سال‌های اخیر از شرکت‌های بازرسی بین المللی SGS و BV استفاده کرده است.

فرهادبیگی اعلام کرد: استاندارد عراق ابتدا با عقد قرارداد با شرکت بازرسی SGS مبادرت به کنترل کیفیت کالای وارداتی نموده و اکنون با اتمام این قرارداد با شرکت BV قرارداد بسته و وظیفه نظارت بر کالای وارداتی را به این شرکت واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: در ابتدا ۸۴ قلم کالا برای واردات و دریافت استاندارد بین المللی BV مشمول استاندارد اجباری اعلام شد و اخیرا با اضافه نمودن ۳۳ قلم دیگر مجموعا ۱۱۷ قلم کالا مشمول استاندارد اجباری برای واردات به کشور عراق است.

فرهادبیگی عنوان کرد: این کالا شامل انواع اسباب بازی، لوازم برقی و الکترونیکی، مصالح ساختمانی، محصولات غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد تمیز کننده، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، چینی آلات و شیرآلات ساختمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر