خبرگزاری کار ایران

دومین دکل حفاری دریایی تاسیسات دریایی کار خود را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۷۳۷

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در راستای تنوع بخشی فعالیت ها و حضور جدی در عرصه بالادستی؛ دکل حفاری دریایی دیگر خود را در محل پروژه فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی مستقر کرد. این دستگاه حفاری که دومین دکل دریایی این شرکت در فاز 14 پارس جنوبی به شمار می‌رود، کار خود را با عملیات Tie Back چاه SPD14D-08 از 14 مردادماه امسال آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مهندسی وساخت تاسیسات دریایی ایران، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان این مطلب افزود: متخصصان این شرکت فراساحلی تامین استقرار دو دکل حفاری دریایی فاز 14 پارس جنوبی را در مدت زمان بسیار کوتاه به انجام رساندند. 

به گفته ابوالقاسم رحمانی، با استقرار نخستین دکل شرکت تاسیسات دریایی در محل پروژه فاز 14 پارس جنوبی، ‌عملیات حفاری نخستین حلقه چاه این فاز موسوم به SPD14B-08  از 13 تیرماه 95 آغاز شد. حال با گذشت کمتر از یک ماه متخصصان این شرکت فراساحلی با تلاش شبانه روزی استقرار دکل دوم این فاز  را در کنار جکت  SPD14D با موفقیت به انجام رساندند.

با آغاز عملیات حفاری این دو دکل دریایی در فاز 14 پارس جنوبی، بزرگترین شرکت فراساحلی کشور تجربه ورود مستقیم به عرصه حفاری نفت و گاز را در کارنامه سوابق خود به ثبت رساند.

مدیرعامل این شرکت فراساحلی همچنین با بیان اینکه، دکل حفاری دریایی دوم این فاز در تاریخ 6 مردادماه سال جاری از کشور امارات حرکت کرده و در تاریخ 7 این ماه به جزیره کیش رسیده است، افزود: بعد از انجام فعالیت‌های گمرکی روز جمعه 8 مردادماه این جزیره را به مقصد جکت SPD14D   فاز 14 این میدان مشترک ترک کرده و در تاریخ 10 مردادماه در موقعیت SPD14D   مستقر شده است. براساس برنامه ریزی های انجام شده متخصصان این شرکت فراساحلی کار عملیات Tie Back چاه SPD14D-08 را از 14 ماه جاری آغاز کرده اند.

به گفته رحمانی، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده بر روی سکویSPD14D  می‌بایست 11 حلقه چاه حفاری و تکمیل گردد که مقرر گشته، حفاری و تکمیل این تعداد حلقه چاه در مدت 850 روز صورت گیرد. با انجام عملیات TIE Back برروی چاه SPD14D-08 ، دومین دکل حفاری دریایی کار خود را به طور جدی آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران،‌ متخصصان بزرگترین شرکت فراساحلی کشور معتقدند، با آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی که شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران مسئولیت آن را برعهده دارد، این شرکت به طور جدی به عرصه بالادستی صنعت نفت و گاز وارد شد و به جرگه شرکت‌های حفاری نفت و گاز کشور پیوست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز