خبرگزاری کار ایران

بورس انرژی خبر داد:

عبور حجم معاملات میعانات گازی از مرز 500 هزار بشکه

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۴۴۲

با احتساب معاملات روز گذشته، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، حجم معاملات این کالا در تابلو نفت و گاز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از مرز 500 هزار بشکه عبور کرد و رکورد جدیدی برای معاملات این کالا به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاملات این کالا در بورس انرژی ایران با عرضه و فروش میعانات گازی پالایش گاز ایلام توسط شرکت ملی نفت ایران در دی ماه سال 1392 آغاز شد.

هم اکنون علاوه بر میعانات گازی پالایش گاز ایلام، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران، مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی رازی نیز در رینگ داخلی تابلو نفت و گاز بازار فیزیکی بورس انرژی قابل عرضه است.

شایان ذکر است؛ عرضه میعانات گازی پارس جنوبی به صورت روزانه و با حجم 6475 رینگ داخلی بازار فیزیکی صورت می گیرد و بیشترین حجم معامله این کالا (423,810 بشکه) با ارزش حدود 704 میلیارد ریال متعلق به پالایش گاز ایلام است که توسط شرکت ملی نفت ایران عرضه شده است.

میعانات گازی قابلیت استفاده در مصارف گرمایی، سوخت اتومبیل و صنایع شیمیایی را دارا هستند و در عین حال در مقایسه با نفت خام، آلودگی کمتری ایجاد کرده و به همین دلیل اقبال به استفاده از این نوع سوخت افزایش یافته است.

به طور عمومی خریداران بالقوه این کالا شرکت های پالایشی و پتروشیمی هستند که با برنامه ریزی های وزارت نفت امکان افزایش حجم عرضه این کالا در بورس انرژی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز