خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

خراسان رضوی دیگر ظرفیت جدید تامین آب شرب ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اظهار نگرانی از وضعیت منابع تأمین آب شرب شهرهای این استان، بر صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مشترکان تاکید کرد و گفت: خراسان رضوی دیگر ظرفیت جدید آب شرب در اختیار ندارد.

به‌گزارش ایلنا، "حسین اسماعیلیان" به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش بارش‌ها در چند سال اخیر و استمرار پدیده خشکسالی را یادآور شد و متدکر شد: گرم شدن هوا و افزایش تعداد روزهای گرم سال، افزایش جمعیت، مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری و توسعه شهرها باعث بالا رفتن مصرف آب در استان شده است.

وی ضمن تاکید بر رعایت مصرف بهینه آب افزود: آبفای خراسان رضوی برای تأمین بخشی از کمبود آب شرب بیش از 620 هزار مشترک آب تحت پوشش در 73 شهر خراسان رضوی به جز مشهد طرح جداسازی آبیاری فضای سبز از شرب با استفاده از پساب فاضلاب، تفکیک آب شرب از بهداشتی، بازچرخانی آب و مدیریت مصرف و فشار را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نام گذاری سال 95 به عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را خاطر نشان کرد و گفت: برنامه‌های این شرکت در سال جاری منطبق بر شعار سال رهبر انقلاب مورد بازنگری قرار گرفت.

اسماعیلیان توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب و فاضلاب، جلب مشارکت مردم در بهسازی و بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب و کاهش هدررفت آب را از جمله مواردی برشمرد که به صورت چالشی در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در تابستان امسال 30 شهر استان با تنش آبی مواجه خواهند بود، از عملیاتی شدن اقدام‌های لازم برای گذر از این بحران خبر داد و خاطر نشان کرد: هزار و 428 میلیارد ریال در سال جاری برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهرهای استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۸۳۵۴۷