خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش قیمت نفت امور پژوهشی را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد / قرارداد با دانشگاه‌ها در سطح گسترده

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۰۷

در حال حاضر در خصوص ساخت تجهیزات و یا در بخش بالادستی قراردادی که با دانشگاه‌ها بسته شده هزینه‌های سنگینی دارد به وزارت نفت وارد می‌کند لذا هیچگاه بودجه مراکز پژوهشی که نقش سازنده و زیادی در این صنعت دارند کاهش نخواهد یافت.

معاون وزیر نفت گفت: کاهش قیمت نفت عملا روی مباحثپژوهش وفناوری این حوزه بی‌تاثیر است.

محمدرضا مقدم، معاون پژوهش وفناوری وزیر نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش قیمت نفت و تاثیر آن روی مباحثپژوهشی گفت: ممکن است ظاهر قضیه این باشد که بهترین جا برای کاهش بودجه بخش‌هایی باشد که تصور می‌شود زیاد موثر نیست اما عملا اینگونه نبوده است.

وی تصریح کرد: اهمیت حوزه پژوهش و فناوری در سطح کشور و بخصوص وزارت نفت جا افتاده است بطوری که حتی برای این حوزه هزینه‌های بیشتری می‌کنند.

مقدم اظهار داشت: در حال حاضر در خصوص ساخت تجهیزات و یا در بخش بالادستی قراردادی که با دانشگاه‌ها بسته شده هزینه‌های سنگینی دارد به وزارت نفت وارد می‌کند لذا هیچگاه بودجه مراکز پژوهشی که نقش سازنده و زیادی در این صنعت دارند کاهش نخواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای فناوری مخازن کارهای گسترده‌ای صورت گرفته که از جمله آن اینکه هر مخزنی برای بحثازدیاد برداشت به یک دانشگاه داده شده است.

به گزارش ایلنا، اواسط مهرماه امسال موافقتنامه‌ای ١٠ ساله با هشت دانشگاه معتبر کشور امضا شد تا برای نخستین بار در کشور مطالعات تولید نفت و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی به دانشگاه‌ها سپرده شود.

بر اساس اظهار وزیر نفت این موافقتنامه پنج ویژگی اساسی دارد و یکی از مهم‌ترین موارد آن این است که طول زمان و سقف ریالی این قرارداد‌ها با توجه به توافق دو طرف قابل افزایش است، همچنین پرهیز از پراکندگی، تمرکز روی یک میدان، تقاضا محور بودن و امضای قرارداد با معتبر‌ترین دانشگاه‌ها که مسئولیت انتقال فناوری را در نفت می‌پذیرند، از ویژگیهای مهم این قرارداد‌ها خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز