خبرگزاری کار ایران

رییس منطقه عملیاتی بهرگان:

سورنا با ثبت ۴۵۸میلیون بشکه نفت در کارنامه صادراتی جای خود را به خلیج فارس داد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۷۸

پایانه شناور خلیج فارس طی قرارداد با شرکت سامسونگ در سال ۸۷ در دالیان چین ساخت آن آغاز شد و از سال ۹۱ به منیفیلد ایران منتقل شد و امروز نیز اولین بارگیری از این پایانه آغاز می‌شود.

پایانه صادراتی سورنا بعد از ۱۳ سال فعالیت جای خود را به خلیج فارس داد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به خلیج فارس، محمدعلی رحیمیه رئیس منطقه عملیاتی بحرگان در مراسم افتتاح رسمی پایانه شناور خلیج فارس با اشاره به عملکرد پایانه شناور سورنا طی ۱۳ سال گذشته گفت: از ۲۲ دی ماه ۱۳۸۰ تا ۱۶ بهمن ۹۳ پایانه شناور سورنا بیش از ۴۵۸ میلیون بشکه نفت در ۸۴۴ محموله صادرات داشته و طی این مدت هر ۵ روز یک بار بارگیری شده که تماماً بدون حادثه بوده و این مسئله مرهون همکاران سورنا و عملیات دریایی است که هدایت نفتکش‌ها را به عهده داشتند.

وی افزود: پایانه شناور خلیج فارس طی قرارداد با شرکت سامسونگ در سال ۸۷ در دالیان چین ساخت آن آغاز شد و از سال ۹۱ به منیفیلد ایران منتقل شد و امروز نیز اولین بارگیری از این پایانه آغاز می‌شود.

رحیمیه تصریح کرد: پایانه صادراتی خلیج فارس VLCC است که به منظور صادرات ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا ۵ گرید نفتی شناخته شده که ۳ گرید مربوط به نفت فلات قاره و ۲ گرید سروش و نوروز مربوط به بحرگان است. ضمن اینکه از ۸ گرید نفتی که مشخصات آن برای مشتری‌ها تعریف شده ۳ گرید مربوط به منطقه بحرگان است.

رئیس منطقه عملیاتی بحرگان با اشاره به ویژگی‌های خاص پایانه شناور صادراتی خلیج فارس تصریح کرد: در این پایانه دو جداره پارت‌هایی در دماغه آن تعبیه شده که از ویژگی‌های بارز آن است. ضمن اینکه مخزن ذخیره دیزل نیز با ظرفیت ۱۲۸۶مترمکعب از جمله مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز