خبرگزاری کار ایران

تا پایان بهار سال آینده محقق می‌شود؛

بهره‌مندی محدوده مرکزی تهران از خدمات شبکه فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۳۶

ناحیه مرکزی تهران مساحتی در حدود ۳۷۸۰ هکتار شامل مناطق ۱۶،۱۵، ۱۲،۱۱، ۷،۶، ۳ است و جمعیتی حدود یک میلیون نفر دارد و با اتمام این خط، فاضلاب ۷۶۰ هزار نفر از مناطق مرکزی تهران، جمع‌آوری و منتقل می‌شود.

مدیر اجرای خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران گفت: با تکمیل خط انتقال اضطراری فاضلاب محدوده مرکزی تهران تا پایان بهار سال آینده، بخش عمده مناطق مرکزی پایتخت از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

به‌گزارش ایلنا، مسعودرضا ثامنی، اظهار داشت: این خط با دبی حداکثر ۳.۷۸ مترمکعب در ثانیه، فاضلاب محدوده مرکزی(CN) را به‌صورت موقت به تصفیه‌خانه جنوب منتقل می‌کند و با ارتقای واحدهای تصفیه‌خانه شوش، فاضلاب این خط به تصفیه‌خانه مذکور منتقل خواهد شد.

وی گفت: این خط انتقال به طول تقریبی ۶.۵ کیلومتر با قطر حدود دو متر به‌صورت تونلی در دست اجراست و تا پایان بهار سال ۹۴ تکمیل خواهد شد.

به‌گفته ثامنی، جدیدترین فناوری ساخت در این طرح به‌کار گرفته شده است و در روش ساخت آدم‌روها(منهول) به‌منظور افزایش عمر بهره‌برداری و جلوگیری از خوردگی بتن دیواره آن در اثر گازهای تولیدشده از یک لایه محافظ پلیمری با خلوص ۱۰۰ درصد به ضخامت سه میلی‌متر استفاده شده است.

وی افزود: مسیر این خط انتقال از خیابان‌های مصطفی خمینی، صاحب‌جم، میدان شوش، بزرگراه فداییان اسلام، بزرگراه بعثت و بلوار شهید بروجردی به تصفیه‌خانه شوش، خیابان رجب‌زاده، عبور عرضی بزرگراه آزادگان، خیابان خاکی و اتصال به تونل شرق در بلوار قدس طراحی شده و در زمان حاضر در خیابان فداییان اسلام، میدان شوش و بلوار شهید بروجردی در حال اجراست.

براساس این گزارش، ناحیه مرکزی تهران مساحتی در حدود ۳۷۸۰ هکتار شامل مناطق ۱۶،۱۵، ۱۲،۱۱، ۷،۶، ۳ است و جمعیتی حدود یک میلیون نفر دارد و با اتمام این خط، فاضلاب ۷۶۰ هزار نفر از مناطق مرکزی تهران، جمع‌آوری و منتقل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز