خبرگزاری کار ایران

یاداشت اقتصادی؛

بانمکی زیاد، بلای جان دریاچه ارومیه شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۳۳

دریاچه ای که اشک خیلیها را درآورده!! بانمکی زیاد، اینجا بلای جان ارومیه شده است. دریاچه ای که حالا صدای الرحمانش بلند است و در سوگش پیش پیش می گریند!! وزارت نیرو دست به کار شده تا جلوی مرگش را بگیرد.

دریاچه ای که اشک خیلیها را درآورده!! بانمکی زیاد، اینجا بلای جان ارومیه شده است. دریاچه ای که حالا صدای الرحمانش بلند است و در سوگش پیش پیش می گریند!! وزارت نیرو دست به کار شده تا جلوی مرگش را بگیرد. قرار شده گلوی خشک ارومیه این بار، با آب شور خزر، تر شود!! برای همین نروژی ها استخدام شدند تا روی انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه مطالعه کنند. هم آنها که پای تفاهمنامه را امضا کردند خوب می دانند که پای در راهی گذاشته اند که مخالف و موافق کم ندارد. طرحی که شاید اولین بار در جهان باشد و راهی هم برای خود به گینس باز کند.

حرف و حدیثاما زیاد دارد؛ از جمله چگونگی انتقال آب خزر و هماهنگی زیست محیطی این دو اقلیم. همه اینها یک طرف، خرج این نقل و انتقال از کجا تامین می شود هم طرف دیگر؛ اینکه وزارت مقروض نیرو چگونه از پس این طرح خوفناک بر می آید!!
از طرفی دو اقلیم چنان تفاوت دارند که معلوم نیست چند لیوان آب خزر به مذاق ارومیه میسازد یا نه؟! و اینکه جانداران ارومیه چه برخوردی با این موهبت جدید خواهند کرد؟!

آزمایشی که نروژی ها انجام می دهند تا شاید رابطه ارومیه و خزر خویشاوندی شود. نکته مهم در این طرح شاید زخمی باشد که بر پیکر خزر وارد می شود و احتمالا غافل می ماند که خزر هرچه دارد آب است و آب و در آب غرق است!!. با اوضاع و احوال کم آبی طوری نشود که ارومیه احیا و این بار خزر مردار شود!! که از قدیم گفته اند ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان.

یاسر فلاح - کارشناس اقتصادی و رسانه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز