خبرگزاری کار ایران

نفت ایران به ۶۰ دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۲۵

شرکت ملی نفت ایران قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را برای تحویل در ماه ژانویه یک دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه کمتر از قیمت منطقه اعلام کرد.

قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران به ۶۰ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بنا به اعلام شرکت ملی نفت ایران هر بشکه نفت سبک ایران در ماه دسامبر با قیمتی معادل ۶۰ دلار و ۵۹ سنت به فروش رسید و این در حالی است که نسبت به ماه نوامبر از کاهش بیش از ۱۵ دلاری برخوردار شد.

همچنین هر بشکه نفت سنگین ایران در این ماه با کاهش ۱۵ دلار و ۵۳ سنت به ۵۸ دلار و ۳۵ سنت رسید.

بر این اساس در ادامه روند کاهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت نفت‌خام سنگین ایران متناسب با شرایط بازار برای تحویل در ماه ژانویه کاهش یافته که البته مدیر اموربین‌الملل شرکت ملی نفت اعلام کرده، این اتفاق ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک ندارد.

چندی پیش بلومبرگ اعلام کرد که در پی کاهش قیمت رسمی فروش نفت عربستان، ایران در حال اصلاح اختلاف قیمت نفت خود و عرضه آن به مشتریان آسیایی با بیشترین تخفیف طی ۱۴ سال گذشته است.

چهار منبع آگاه به بلومبرگ گفتند، شرکت ملی نفت ایران قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را برای تحویل در ماه ژانویه یک دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه کمتر از قیمت منطقه اعلام کرد. تولیدکنندگان نفت در خاورمیانه در حال رقابت با یکدیگر برای حفظ فروش خود در منطقه هستند.

همچنین بنا به اعلام وال استریت ژورنال، شرکت ملی نفت ایران نفت خام سبک خود به مشتریان آسیایی برای تحویل در ماه نوامبر را ۸۲ سنت در هر بشکه پایین‌تر از متوسط قیمت نفت عمان و دوبی به فرو ش رسانده است، همچنین ایران برای ماه اکتبر نیز قیمت نفت خود را ۱۸ سنت کاهش داده بود که دقیقا مشابه کاهش یک دلاری قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت در اولین روز کاری سال جدید میلادی با افزایش نسبی همراه بود و هر بشکه نفت خام برنت ٥٧ دلار معامله شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز