خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در بوشهر:

لزوم اجرای طرح‌های ملی برای مقابله با چاه‌های غیرمجاز / کاهش کیفیت آب در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۶۷

کاهش آب زیر زمینی باعثنشست زمین می‌شود که در تهران شاهد نشست ۳۶ سانتی متری زمین در برخی مناطق طی یک سال هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه برداشت آب در کشور بی انضباط است، گفت: ۵۴ درصد آب مصرفی کشور از منابع زیرزمینی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم میدانی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست تامین منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: آب زیرزمین به عنوان یکی از سرمایه های بزرگ کشور است که به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به امتیازات بالای آب زیرزمینی نسبت به آب سطحی، اضافه کرد: مصرف آب کشور ۹۶ میلیارد مترمکعب است که ۵۴ درصد آن از طریق آب زیرزمینی تامین می شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه آب زیر زمینی در روزهای سخت به داد مردم می رسد، بیان داشت: کاهش آب زیر زمینی باعثنشست زمین می شود که در تهران شاهد نشست ۳۶ سانتی متری زمین در برخی مناطق طی یک سال هستیم.

لزوم اجرای طرح های ملی برای مقابله با چاه های غیرمجاز

وی به خسارات بالای ناشی از نشست زمین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ما این بلاها را بر سر منابع آب زیرزمینی آورده‌ایم و باید مدیریت بهتری در این زمینه صورت بگیرد. در سال های گذشته بد مدیریت کرده و بد بهره برداری کرده ایم.

میدانی با بیان اینکه با برداشت بیش از توان سفره های زیرزمینی به این سفره ها فشار آورده ایم، افزود: این اضافه برداشت ها خدمت به کشاورزان نیست و مشکلات آن گریبانگیر خود کشاورزان می شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح های ملی برای مقابله با چاه های غیرمجاز تاکید کرد: همه باید در این زمینه با هم همکاری کنیم و دست به دست هم بدهیم تا مدیریت بهتری در زمینه آب صورت بگیرد.

۱۱۰ میلیارد مترمکعب از ذخیره استاتیک منابع آبی مصرف شده است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: باید کارهای فرهنگی در این زمینه صورت بگیرد. زیرا خیلی از افراد نمی‌دانند که منابع آب زیرزمین در حال کم شدن و پایان پذیر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰ میلیارد مترمکعب از ذخیره استاتیک منابع آبی نیز مصرف شده است، بیان داشت: آب کیفیت خود را از دست داده است و آب شیرین کن ها هم در سالهای آینده جوابگو نخواهند بود.

میدانی بر لزوم کاهش مصرف آب و مدیریت مناسب در عرصه آب تاکید کرد و گفت: باید آبیاری تحت فشار ترویج یابد و برای تغییر الگوی کشت و اصلاح روش های آبیاری تلاش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز