خبرگزاری کار ایران

بارش‌های تهران و البرز ۱۴ درصد کمتر شد؛

پایتخت همچنان در بند خشک‌سالی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۹۵

بارش‌های آذرماه امسال تاکنون به ۲۱ میلی‌متر رسیده که این میزان درمقایسه با زمان مشابه دوره متوسط بلندمدت پنج درصد و درمقایسه با آذرماه سال گذشته ۵۴ درصد کمتر است.

گزارش بارش‌ها از ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای تهران نشان می‌دهد که حجم بارش‌های ثبت‌شده در این حوزه از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۳) تاکنون به ۷۵ میلی‌متر رسیده که این میزان در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۱۴ درصد کمتر شده است.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، از ابتدای سال آبی جدید(مهرماه ۹۳) تاکنون، حجم بارش‌های استان‌های تهران و البرز با کاهش ۱۴ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و افزایش شش درصدی درمقایسه با دوره بلندمدت ۴۷ ساله به ۷۵ میلی‌متر رسید.

در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۸۷ میلی‌متر بارش در تهران و البرز ثبت شده بود.

همچنین بارش‌های آذرماه امسال تاکنون به ۲۱ میلی‌متر رسیده که این میزان درمقایسه با زمان مشابه دوره متوسط بلندمدت پنج درصد و درمقایسه با آذرماه سال گذشته ۵۴ درصد کمتر است.

براساس این گزارش، از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۳) تاکنون، سیراء کرج با ۱۶۶ میلی‌متر در جایگاه نخست ایستگاه‌های پربارش در استان تهران و البرز قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های نساء کرج با ۱۶۳ و رودک جاجرود ۱۵۳ میلی‌متر جایگاه‌های دوم و سوم ایستگاه‌های پربارش را به‌خود اختصاص داده‌اند.

میزان بارش‌های گزارش‌شده در سایر ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای تهران به‌ترتیب آرموت طالقان با ۱۴۶.۵، لار ۱۱۲، لتیان ۱۰۷، سد امیرکبیر ۱۰۵، بیلقان کرج ۶۹، فیروزکوه ۵۴، مطالعات تهران ۳۳.۵ و ورامین بیش از ۱۶ میلی‌متر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز