خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا به دنبال کاهش تولید نفت اوپک

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۶۸

اگر اوپک در جلسه ٢٧ نوامبر(۶ آذرماه) تصمیم بگیرد تولید خود را محدود کند، ونزوئلا نیز از این تصمیم استقبال خواهد کرد.

ونزوئلا از سیاست کاهس تولید نفت اوپک حمایت می کند.

به گزارش رویترز، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد: اگر اوپک در جلسه ٢٧ نوامبر(۶ آذرماه) تصمیم بگیرد تولید خود را محدود کند، ونزوئلا نیز از این تصمیم استقبال خواهد کرد.

رامیرز، که تا همین اواخر وزیر نفت و مدیر شرکت نفت ونزوئلا بوده است از پیشنهاد ویژه ونزوئلا برای کاهش قیمت در نشست اوپک سخن به میان آورد.

وی امیدوار است که همه اعضای اوپک از تقویت قیمت نفت پشتیبانی کنند.

بر اساس گفته های تحلیلگران صنعت نفت با استناد به گفته های نمایندگان اوپک، شانس موافقت اعضای اوپک در موضوع کاهش قیمت نفت بالا رفته است.

رامیرز که نماینده ونزوئلا در اوپک است به تازگی از سفرهایی به کشورهای عضو و غیر عضو اوپک مانند مکزیک، ایران، الجزایر، قطر و روسیه بازگشته است.

این سفرها با هدف جلب نظر سایر کشورها در تقویت پشتیبانی از کاهش قیمت نفت بوده است.

وضع نامناسب اقتصادی در ونزوئلا این کشور را به سوی سیاستهای بالابردن قیمت نفت برای کمک به پرداخت معوقه های این کشور بوسیله شرکتهای خصوصی و ایجاد برنامه های اجتماعی محبوب اما پر هزینه هدایت کرده است.

رامیرز بیانیه پیشین خود را مبنی عادلانه بودن قیمت ١٠٠ دلاری برای هر بشکه نفت تکرار کرد.

در حال حاضر، تمرکز بازار نفت جهان بر این موضوع است که آیا اوپک از تولید خود برای متوقف کردن روند پنج ماهه کاهش قیمت نفت می کاهد یا خیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز