خبرگزاری کار ایران

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۰۰

پس از پیش بینی کاهش تولید اوپک به دلیل سقوط قیمت نفت به کمتر از سطح کلیدی ۸۰ دلار در هر بشکه، قیمت نفت برنت افزایش پیدا کرد.

بلومبرگ اعلام کرد: پس از پیش بینی کاهش تولید اوپک به دلیل سقوط قیمت نفت به کمتر از سطح کلیدی ۸۰ دلار در هر بشکه، قیمت نفت برنت افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت جمعه گذشته در معالات آتی بازارهای لندن و نیویورک به ترتیب با ۲.۵ و ۲.۲ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۴۱ سنت و ۷۵ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت دریای شمال پنجشنبه گذشته برای نخستین بار در چهار سال گذشته به کمتر از ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد و هر بشکه آن در پایان معاملات، به قیمت ۷۹ دلار و ۴۱ سنت خرید و فروش شد.

پنجشنبه گذشته در بازار لندن، قیمت نفت برنت در ساعات میان روزی به ۷۶ دلار و ۷۶ سنت نیز رسید.

وزرای نفت اوپک در آستانه برگزاری نشست این سازمان در تاریخ ۲۷ نوامبر(ششم آذر) با یکدیگر دیدار می کنند. این دیدار ها احتمالا برای بررسی راه های مقابله با کاهش قیمت نفت صورت می پذیرد.

آژانس بین المللی انرژی دیروز(شنبه) پیش بینی کرد، احتمالا به دلیل مواجه شدن بازارهای انرژی با کاهش تقاضا، قیمت نفت باز هم کاهش خواهد یافت.

جان کیلدف، شریک شرکت سرمایه گذاری اگن کپیتال واقع در نیویورک که بر بازار انرژی متمرکز است، تلفنی به بلومبرگ گفت: کاهش قیمت نفت برنت به کمتر از ۸۰ و نفت وست تگزاس اینترمدیت به کمتر از ۷۴ دلار در هر بشکه، قطعا از نظر اوپک مهم است.

وی افزود: شاهد این هستیم که وزرای نفت کشورهای اوپک به وحشت افتاده اند و در جستجوی واکنش اوپک در برابر آن، با عجله از پایتختی به پایتخت دیگری می روند.

کلیدف اضافه کرد: ممکن است آنان قبل از برگزاری نشست با یکدیگر به تفاهماتی برسند اما من هنوز به آنکه آنان در مورد کاهش تولید به توافق برسند، بدبین هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز