خبرگزاری کار ایران

داعش نفت عراق را حراج کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۰۰

نماینده وزارت اقتصاد عراق که در بحرین به سر می برد اعلام کرد داعش نفت عراق را در بازار سیاه به حراج گذاشته است.

نماینده وزارت اقتصاد عراق که در بحرین به سر می برد اعلام کرد داعش نفت عراق را در بازار سیاه به حراج گذاشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، وزارت اقتصاد عراق روز یکشنبه(١٨ آبانماه) اعلام کرد که شورشیان مسلح داعش که میدانهای نفتی و پالایشگاههای استان کرکوک در شمال این کشور را به تصرف درآورده اند، نفت سرقتی خود را با قیمت بسیار کم ٢٠ دلار برای هر بشکه می فروشند.

موفق طاها عزالدین الحوری، مدیر بخش بدهی های عمومی در وزات اقتصاد عراق، گفت که گروههای تندروی مسلح وارد بخشهای بیشتری از استان نفت خیز کرکوک شده اند و تاسیسات تولید نفت بیشتری، شامل یکی از قدیمی ترین چاههای نفتی عراق، را در اختیار گرفته اند.

الحوری که در حاشیه نشست تامین مالی گروههای تروریستی در بحرین شرکت کرده بود، گفت که گزارشها نشان می دهد که داعش نفت عراق را ٢٠ دلار برای هر بشکه در بازارهای سیاه می فروشد. این قیمت چهار برابر کمتر از قیمت نفت در بازارهای رسمی است.

وی افزود: آژانس دیپلماتیک عراق و وزارت نفت به شکل فعالی در حال شناسایی کسانی هستند که از این گروه نفت می خرند و آنها را برای اتخاذ اقدام لازم به جامعه جهانی معرفی می کنند.

در همین حال، شیخ خالد بن احمد الخلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در کنفرانسی که به منظور بررسی راههای تامین مالی گروههای تروریستی با حضور ٣٠ کشور دنیا برگزار شده بود، اظهار کرد که مبارزه با راههای تامین مالی گروههای تروریستی تنها نیمی از راه مبارزه با آنهاست.

در ابتدای هفته جاری نیز اقلیم کردستان عراق دستور داد تا افرادی که مظنون به همکاری نفتی با داعش هستند، بازداشت شوند که در این میان ٣۶٠ نفر بازداشت شدند.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس عراق، بازرسی پرونده برخی از مقامهای ارتش پیشمرگه اقلیم کردستان برای همکاری در فروش نفت به داعش در جریان است و در این رابطه چند نفر بازداشت شده اند.

در همین حال، خبرگزاریهای اقلیم کردستان اعلام کرده اند که در صورت اثبات جرم این افراد، آنها متهم به نقض قانون کردستان عراق شده و ممکن است به اعدام نیز محکوم شوند.

بر اساس گزارشهای مقامهای اطلاعاتی آمریکا، داعش در ماه سپتامبر توانسته بود روزانه سه میلیون دلار از فروش نفت عراق در بازار سیاه درآمد کسب کند.

مقامهای آمریکایی اعلام کرده اند این گروه تروریستی هم اکنون ١١ حلقه چاه نفتی را در عراق و سوریه در اختیار دارد و از راه شبکه های فروش ترکیه، کردستان عراق و اردن نفت می فروشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز