خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق:

ایجاد ۱۰۰۰مگاوات انرژی تجدیدپذیر با کمک بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۸۰

در سال گذشته موفق شدیم با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، سه‌هزار و ۷۳۰ مگاوات از نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم و حدود ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت انرژی بادی، خورشیدی و تجدیدپذیر ایجاد کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تا پایان سال ۹۳ بیشتر نیروگاه‌های گازی کشور که پتانسیل تبدیل شدن به سیکل ترکیبی را داشته باشند، به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شوند.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ فلاحتیان در نشست هم‌اندیشی تخصصی شرکت‌های پیمان‌کاری، تولیدی و مهندسی در کاهش تلفات شبکه‌های برق و تعیین فرصت‌های جدید کسب‌وکار که در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران تشکیل شد، گفت: شرط اینکه در یک بازه کوتاه زمانی بتوان به موفقیت بزرگ کاهش تلفات دست یافت، ترسیم یک چشم‌انداز واقعی است.

وی با بیان اینکه کاهش پنج درصد تلفات در مدت یک سال رقم بزرگی است اما با جذب عزم عمومی می‎توان به این هدف والا دست یافت، ادامه داد: لازمه پیش‌شرط هر موفقیت این است که یک چشم‌انداز واقعی ترسیم و براساس آن اقدام‌های لازم برای آن موضوع عملی شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در بودجه سال‌های ۹۲،۹۳ و ۹۴ این فرصت حاصل شده است تا بتوان برای کاهش تلفات انرژی تصمیم‌های موفقیت‌آمیزی را اتخاذ کرد، گفت: در سال گذشته موفق شدیم با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، سه‌هزار و ۷۳۰ مگاوات از نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم و حدود ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت انرژی بادی، خورشیدی و تجدیدپذیر ایجاد کنیم.

وی افزود: تا سه ماه آینده حدود ۴۲۰۰ تا ۴۳۰۰ مگاوات نیروگاه گازی موجود نیز به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود.

فلاحتیان اظهار داشت: تا پایان سال ۹۳ تمامی نیروگاه‌های گازی که پتانسیل تبدیل شدن به نیروگاه سیکل ترکیبی را دارند، به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شوند.

وی گفت: در سال‌های ۹۲ و ۹۳ توفیق چندانی در کاهش تلفات نداشتیم اما امیدواریم امروز به راهکارهایی برسیم و بستر کار را برای انجام پروژه‌های آینده به‌منظور کاهش تلفات هموار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تصور کنیم تمامی ۳۰ تا ۳۵ میلیارد کیلووات‌ساعت تلفات صفر شود، یک خیال واهی است و در هیچ نقطه‌ای از جهان تمامی تلفات صفر نمی‌شود بلکه می‌توان امیدوار بود که بتوان تلفات را تا حد زیادی کاهش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز