خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز؛

مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی نیازمند راهکار علمی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۴۵

با توجه به خشکسالی و وضعیت اقلیمی کشور اتخاذ راهکارهای مناسب علمی برای پیشگیری از پیامدهای منفی آن در بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار البرز گفت: با توجه به خشکسالی و وضعیت اقلیمی کشور اتخاذ راهکارهای مناسب علمی برای پیشگیری از پیامدهای منفی آن در بخش کشاورزی ضروری است.

به گزارش ایلنا، سید حمید طهایی در بازدید از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج افزود: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی کشور از جمله راهکارها برای بهبود وضعیت کشاورزی است.

وی ادامه داد: اگر متولیان امور علمی و دانش کشور از علم خود برای حل مشکلات جامعه استفاده نکنند به خود و جامعه جفا روا داشته اند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: امروزه بر اثر خشکسالی شاهد از بین رفتن بخشی از منابع طبیعی هستیم که منابع علمی می توانند با تحقیق و پژوهش راهکارهای عملی را در این زمینه ارائه دهند.

طهایی با اشاره به اینکه به زودی دهکده سلامت در استان البرز راه اندازی می شود، گفت: در این دهکده نگاه به بخش کشاورزی ویژه خواهد بود.

وی افزود: البرز دارای گنجینه هایی است که می توان از آنها برای استفاده عموم بویژه نسل جوان بهره برد.

وی ادامه داد: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با توجه به قدمت بالا و موزه هایی که در آن دایر شده به عنوان میراثی فرهنگی باید حفظ شود و در آن به روی مردم باز باشد.

*** گروه های علمی پردیس کشاورزی ظرفیتی مهم در البرز هستند

استاندار البرز وجود گروه های علمی مختلف در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران را ظرفیتی مناسب برای استفاده از راهبردهای اساتید در رشته های مختلف نام برد.

وی اضافه کرد: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و باید گروه های علمی نظرات و دیدگاههای خود را برای استفاده موثر در دستگاههای اجرایی ارایه دهند.

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در سال ۱۳۰۱ در کرج فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز علمی اکنون دارای حدود سه هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز