خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد روسیه به ژاپن برای ساخت خط لوله گازی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۲۸

روسیه به ژاپن پشنهاد کرده است که یک خط لوله گاز طبیعی برای اتصال میدانهای گازی شرق دور به شمال این کشور بسازد.

روسیه پیشنهاد ساخت خط لوله گاز طبیعی از میدانهای شرق دور به ژاپن را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه به ژاپن پشنهاد کرده است که یک خط لوله گاز طبیعی برای اتصال میدانهای گازی شرق دور به شمال این کشور بسازد.

ساخت این خط لوله میان دو کشور که به مدت دهها سال مطرح شده با مشکلات بسیاری رو به رو است که از آن جمله می توان به اختلاف بر سر جزایر اشغال شده به وسیله نیروهای روس در پایان جنگ جهانی دوم اشاره کرد که از امضای پیمان رسمی صلح میان مسکو و توکیو جلوگیری می کند.

بر اساس این گزارش، منابع ناشناس دیپلماتیک اعلام کردند که روسیه ماه گذشته طرح ساخت خط لوله میان ساخالین و جزیره هوکایدو در شمال ژاپن را مطرح کرد.

یک مقام فعال در زمینه گاز و نفت در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در تماس با رویترز، دریافت پیشنهاد روسیه را رد کرد. وی به دلیل حساسیت موضوع از اعلام نام خود خودداری کرد.

مسکو که به شدت به مالیات حاصل از فروش نفت و گاز به اروپا وابسته است، تلاش کرده است تا توجه خود را به کشورهای آسیایی مانند ژاپن و چین به عنوان مشتریان احتمالی ذخایر وسیع شرق سیبری متمرکز کند.

این کشور به ژاپن پیشنهاد فروش گاز ارزان قیمت داده است. ژاپن حدود یک سوم واردات ال ان جی جهان را به خود اختصاص می دهد.

واردات ال ان جی ژاپن به دنبال فاجعه هسته ای فوکوشیما در ماه مارس ٢٠١١ و تعطیلی رآکتورهای این کشور افزایش یافته است. روسیه سال گذشته در حدود ١٠ درصد واردات ال ان جی ژاپن را تأمین کرد.

مسکو و توکیو درباره چند پروژه از جمله عرضه ال ان جی به ژاپن از ساخالین و ولادیووستوک مذاکره کرده اند اما همزمان با اعمال تحریمها علیه روسیه بر سر مسئله اوکراین و همکاری دولت ژاپن در این راستا، این مذاکرات روند کندی به خود گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز