خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن شرکت‌های مهندسی و ساخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا:

خاتم الانبیاء جان بخش خصوصی را گرفت / به جای سرمایه گذاری به صندوق ذخیره ارزی چشم دوخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۴۰

خاتم الانبیاء و شرکت‌های زیر مجموعه تشکیل شده بودند که در پروژه‌ها سرمایه گذاری کنند اما عملا آنچه اتفاق افتاد این بود که دولت سرمایه را داده است.

" رئیس انجمن شرکت‌های مهندسی و ساخت " گفت: قرار بود که خاتم الانبیاء فقط در پروژه‌هایی که " بخش خصوصی " توان حضور نداشته ورود کند و سرمایه گذاری نیز داشته باشد اما نه تنها به تمامی پروژه‌ها وارد شد بلکه سرمایه‌ای نیز با خود نیاورد و به صندوق ذخیره ارزی چشم دوخت.

حسن هاشمی رئیس انجمن شرکت‌های مهندسی و ساخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص حضور برخی از نهادهای نظامی‌ از جمله خاتم الانبیاء در پروژه‌های نفتی گفت: از ۷ تا ۸ سال گذشته فضایی بوجود آمد که شرکت‌های غیر خصوصی نیز بتوانند رشد کنند لذا در این بین یکی از شرکت‌هایی که وارد عمل شد قرارگاه خاتم الانبیاء بود.

وی افزود: براساس قانون شرکت‌هایی همچون " خاتم الانبیاء " می‌توانند وارد پروژه‌ها شوند اما آنچه مهم است این شرکت‌ها فقط اجازه ورود به پروژه‌های بزرگی که بخش خصوصی امکان فعالیت در آن‌ها را نداشته، دارند اما اینگونه نشد وعملا وارد تمامی پروژه‌ها شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خاتم الانبیاء ۷۰۰ شرکت را در زیر مجموعه خود داشته و پروژه‌های بزرگ و کوچک را با هم دارند.

وی تصریح کرد: با این رویه بخش خصوصی از بین می‌رود زیرا توان بخش خصوصی معادل توان بخش‌های غیر خصوصی، دولتی، شبه دولتی و یا صندوق‌های بازنشستگی نیست.

رئیس انجمن شرکت‌های مهندسی و ساخت اظهار داشت: شرکت‌های یاد شده به دولت وصلند لذا بخش خصوصی که این امکان را ندارد طبیعتا ضعیف می‌شود و همین مسئله باعثشد که بیش از ۵۰ درصد از توانشان را از دست دادند.

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت خراب شده و عملا شرکت GC بخش خصوصی نداریم حتی شرکت‌های بزرگ خصوصی نیز نمی‌توانند پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

هاشمی تصریح کرد: خاتم الانبیاء و شرکت‌های زیر مجموعه تشکیل شده بودند که در پروژه‌ها " سرمایه گذاری " کنند اما عملا آنچه اتفاق افتاد این بود که دولت سرمایه را داده و از سوی خاتم الانبیاء نیز سرمایه گذاری عمده‌ای صورت نگرفته و حتی به سرمایه گذاری دولت و صندوق ذخیره ارزی نیز چشم دوخته‌اند این در حالی است که به گفته وزیر در صندوق ذخیره ارزی پولی حتی برای ۸ پروژه پالایشگاهی کاندیسیت وجود ندارد یعنی پولی موجود نیست که دولت بخواهد بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز