خبرگزاری کار ایران

تلاش روسیه برای حضور در مکزیک

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۲۸

اگر وزارت محیط زیست مکزیک در خصوص فناوریهای تولید نفت پاک از ما کمک بخواهد، آماده‌ایم تا تجربیات خود را در تولید نفت پاک در اختیار این کشور بگذاریم.

دیدبان محیط زیست روسیه تاکید کرد که این کشور می‌تواند به مکزیک برای تولید نفت پاک کمک کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دیمیتری بلانوویچ، رئیس دیدبان محیط زیست روسیه، گفت: اگر وزارت محیط زیست مکزیک در خصوص فناوریهای تولید نفت پاک از ما کمک بخواهد، آماده‌ایم تا تجربیات خود را در تولید نفت پاک در اختیار این کشور بگذاریم.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه سعی دارد در تولید نفت از فناوریهایی که آسیبهای جدی به محیط زیست وارد می‌کنند، بهره نگیرد.
به گفته بلانوویچ، روش شکست هیدرولیک که برای استخراج شیل گس به کار گرفته می‌شود، آسیبهای زیادی به محیط زیست وارد می‌کند و نباید چنین‌ روشهایی مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس دیدبان محیط زیست روسیه با توصیه نسبت به استفاده از فناوریهای جایگزین شکست هیدرولیک، گفت: در روسیه فناوریهای مختلفی استفاده می‌شود اما همه آنها قبل از استفاده در هر جای دیگری توسط متخصصان دولتی باید مورد آزمایش قرار گیرند.

شکست هیدرولیک برای استخراج نفت و گاز شیل با انجام حفاریهای عمیق و تزریق آب، ماسه و برخی مواد شیمیایی با فشار بالا به زمین انجام می‌شود.

گفته می‌شود این روش که هم اکنون به طور گسترده‌ای در آمریکا استفاده می‌شود، آلودگی‌های شدید و خطرناک هوا و آب را در پی دارد و همچنین موجب افزایش وقوع زلزله در مناطق نزدیک به محل استخراج نفت و گاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز