خبرگزاری کار ایران

نیازی به برگزاری نشست فوق العاده اوپک نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۴۶

برگزاری هیچ نشست اضطراری بررسی نشده است و پیش بینی می شود که قیمتهای نفت تا پایان امسال بهبود یابد.

دبیر کل اوپک اعلام کرد که نیازی به برگزاری نشست فوق العاده اوپک نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله البدری، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) دیروز(جمعه ٢٠ شهریور ماه) در مقر دائمی این سازمان در وین اتریش به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: برگزاری هیچ نشست اضطراری بررسی نشده است و پیش بینی می شود که قیمتهای نفت تا پایان امسال بهبود یابد.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال هفته گذشته به کمتر از ١٠٠ دلار برای هر بشکه کاهش یافت و در روز جمعه نیز در سطح حدود ٩٨ دلار برای هر بشکه باقی ماند.
وی با بیان این که قیمتها دوباره افزایش می یابد، افزود: برگزاری نشست اضطراری اوپک " در برنامه ما " نیست.

وزیران نفت عربستان و کویت نیز اظهارنظر مشابهی داشتند و پنجشنبه(٢٠ شهریور ماه) اعلام کرده بودند که نگران کاهش قیمتهای نفت نیستند. البدری عوامل فصلی را دلیل افت قیمتهای کنونی نفت خواند.

وی افزود: من به واقع نگران نیستم و ماههای ژوئیه و اوت ماههای خوبی برای قضاوت و داوری درباره بازار نیست زیرا این موقعه فصل تعمییر و نگهداری پالایشگاه هاست.
البدری اعلام کرد: دبیرخانه اوپک شرایط بازار را اوایل ماه اکتبر، زمانی که تقاضا به طور نرمال و فصلی افزایش می یابد، دوباره ارزیابی می کند.

وی گفت: ما شرایط بازار را از اوایل ماه اکتبر و برای مشاهده این که بازار چگونه رفتار می کند، به دقت تحت نظر قرار می دهیم.
دبیر کل اوپک با این حال پیشنهاد داد که اگر قیمتهای نفت بیشتر کاهش یابد، فیزیکی بهبود خواهد یافت.

وی گفت: اگر قرار باشد که قیمتهای نفت کاهش یابد، پروژه های تولید پرهزینه و گران نفت از بازار حذف می شود.
البدری اعلام کرد: در کل میانگین قیمتهای نفت برای امسال سالم و خوب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز