خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:

کاهش ۵۲ درصدی حجم روان‌آب‌های سطحی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۷۵

حجم روان آب‌های سطحی کشور در پایان چهارمین ماه سال ۹۳ با حدود ۱۰ درصد کاهش درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به ۳۹ میلیارد و ۲۶۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش ۵۲ درصدی حجم روان‌آب‌های سطحی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج‌رسولیها، با بیان اینکه حجم روان‌آب‌های سطحی کشور در پایان چهارمین ماه سال ۹۳ با حدود ۱۰ درصد کاهش درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به ۳۹ میلیارد و ۲۶۷ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم کل روان‌آب‌های سطحی در دوره مشابه سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون مترمکعب بوده است.

حاج‌رسولیها تصریح کرد: حجم جریان‌های سطحی در تیرماه امسال در حوضه‌های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، هامون و سرخس به‌ترتیب پنج میلیارد و ۷۴۸ میلیون مترمکعب، ۲۴ میلیارد و ۱۲ میلیون مترمکعب، دو میلیارد و ۱۹۴ میلیون مترمکعب، پنج میلیارد و ۹۰۷ میلیون مترمکعب، ۳۲۱ میلیون مترمکعب و یک میلیارد و ۸۵ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

وی افزود: حجم روان‌آب‌های کشور در تیرماه سال‌جاری درمقایسه با تیرماه سال گذشته در حوضه‌های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی و سرخس به‌ترتیب ۲۶، یک، ۱۱،۱۶ و ۲۹ درصد کاهش و در حوضه هامون هشت درصد افزایش یافته است.

وی گفت: حجم جریان‌های سطحی در تیرماه سال‌جاری در رتبه چهل و دوم روان‌آب‌های ماه مشابه ۴۴ سال اخیر قرار گرفت.

به‌گفته وی، در ۴۴ سال اخیر متوسط حجم جریان‌های سطحی در ماه تیر ۸۲ میلیارد و ۸۸۹ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز