خبرگزاری کار ایران

آغاز بهره‌برداری آزمایشی خط لوله گاز اسلواکی - اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۶۰

آزمایش انتقال گاز از اسلواکی به اوکراین از طریق خط لوله ووجانی – اژورد آغاز شده است و این خط لوله می‌تواند تا ۴٠ درصد از نیاز ما به واردات گاز را تامین کند.

اوکراین واردات آزمایشی گاز از اسلواکی را از طریق یک خط لوله گازی روزآمد شده، آغاز کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفتوگاز اوکراین شنبه(٢٥ مرداد ماه ٩٣) از آغاز واردات آزمایشی گاز از اسلواکی خبر داد.

خط لوله گاز اسلواکی، که با بروزرسانی خط لوله قدیمی پست برق «ووجانی» در نزدیکی مرز اوکراین آماده انتقال گاز به این کشور شد، امکان انتقال سالانه ١٠ میلیارد متر مکعب گاز را دارد.

آندری کوبلف، مدیرعامل نفتوگاز در این‌باره گفت: آزمایش انتقال گاز از اسلواکی به اوکراین از طریق خط لوله ووجانی – اژورد آغاز شده است و این خط لوله می‌تواند تا ۴٠ درصد از نیاز ما به واردات گاز را تامین کند.

سخنگوی شرکت اوکرترانس‌گاز، بهره‌برداری خط لوله داخلی اوکراین نیز اعلام کرد که در دوران بهره‌برداری آزمایشی، خط لوله اسلواکی روزانه دو میلیون متر مکعب گاز به اوکراین منتقل می‌کند.

انتظار می‌رود، فعالیت این خط لوله از ماه سپتامبر به صورت غیرمنظم و از مارس ٢٠١٥ بطور منظم آغاز شود.

بعد از آنکه گازپروم روسیه صادرات گاز به اوکراین را به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های گازی این کشور متوقف کرد، کی‌اف می‌کوشد تا از وابستگی خود به روسیه بکاهد.

در این راستا، اوکراین ضمن تلاش برای دریافت هرچه بیشتر گاز از اتحادیه اروپا و کاهش مصرف ٥٠ میلیارد متر مکعبی خود، امیدوار است تا بتواند تولید داخلی خود را نیز از سطح ٢٠ میلیارد متر مکعبی کنونی افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز