خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی اوکراین:

کی یف گاز کافی برای گذران فصل سرما ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۳۶

وزیر انرژی اوکراین همچنین اعلام کرد: ما برای کل فصل پاییز و زمستان ۶ میلیارد مترمکعب گاز داریم که این رقم کافی نیست.

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد که این کشور هنوز گاز کافی برای پشت سرگذاشتن فصل سرما جمع آوری نکرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از کی یف، یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین همچنین اعلام کرد: ما برای کل فصل پاییز و زمستان ۶ میلیارد مترمکعب گاز داریم که این رقم کافی نیست.

وی با بیان این که اوکراین در تلاش و کار برای افزایش واردات وارونه گاز از اروپاست، تاکید کرد که دولت اوکراین تصمیم به کاهش مصرف ٣٠ درصدی گاز شرکتهای انرژی و ١٠ درصدی سازمانهای بودجه ای گرفته است.
پرودان درباره واردات گاز از اتحادیه اروپا اعلام کرد که اگر کی یف به طور مستقیم از شرکت گازپروم گاز خریداری می کرد، قیمت گاز کمتر می بود.

عرضه گاز روسیه به اوکراین متوقف شده اما حجم ترانزیت گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین طبق برنامه در حال انجام است.
شرکت گازپروم اواسط ژوئن گذشته اعلام کرده بود که بدهی های گازی شرکت نفتوگاز اوکراین برای عرضه گاز به این کشور ۴,۴٥٨ میلیارد دلار است که ١. ۴٥١ میلیارد دلار از این رقم مربوط به ماه های نوامبر - دسامبر ٢٠١٣ و ٣. ٠٠٧ میلیارد دلار مربوط به ماه های آوریل تا مه سال ٢٠١۴ است.

روسیه به تازگی قیمت هر یکهزار مترمکعب گاز فروشی به اوکراین را به ۴٨٥, ٥ دلار افزایش داده است اما اوکراین اصرار دارد که قیمت گاز باید کاهش یابد و به ٢۶٨. ٥ دلار در سه ماه نخست سال جاری میلادی برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز