خبرگزاری کار ایران

در ٥ ماه نخست سال جاری میلادی محقق شد

رشد تولید و کاهش صادرات نفت عمان

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۷۶

مجموع صادرات نفت عمان در این مدت ٥, ١ درصد افزایش یافته است، این درحالی است که تولید نفت این کشور در این مدت ١. ٣ درصد افزایش داشته است.

صادرات نفت عمان در پنج ماه نخست سال ٢٠١۴ میلادی بیش از ٥, ١ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری زاویه، مجموع صادرات نفت عمان در این مدت ٥, ١ درصد افزایش یافته است، این درحالی است که تولید نفت این کشور در این مدت ١. ٣ درصد افزایش داشته است.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، مجموع تولید نفت عمان در بازه زمانی ژانویه تا مه، به ١۴٢ میلیون بشکه رسیده است، این درحالی است که تولید نفت در مدت مشابه سال قبل معادل ١۴٠ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه بوده است.

از سوی دیگر، مجموع صادرات نفت خام عمان در این مدت به ١٢٠ میلیون بشکه کاهش یافت، صادرات نفت عمان در پنج ماه نخست سال گذشته ١٢۶ میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه بود.

میانگین تولید روزانه نفت عمان در بازه زمانی ژانویه تا مه معادل ٩۴١ هزار و ١٠٠ بشکه در روز بوده است و این درحالی است که میانگین قیمت نفت خام این کشور در این مدت ١٠٥ دلار و ۴۶ سنت بوده است که دو درصد پایین تر از سال گذشته بوده است.

صادرات نفت خام به چین که بزرگترین خریدار نفت عمان است ٧٠ درصد از مجموع صادرات نفت عمان را تشکیل می دهد و با ٢١ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ٨٥ میلیون و ۴٠٠ هزار بشکه رسیده است.

کاهش صادرات نفتی عمان در این مدت ناشی از کاهش قابل توجه صادرات به ژاپن، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور، تایلند و هند بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز