خبرگزاری کار ایران

تولید نفت لیبی به بیش از ٣٠٠ هزار بشکه رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۱۶

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی(ان او سی) اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور به روزانه ٣٢۶ هزار بشکه رسیده است.

بازگشایی پایانه های صادرات نفت راس لانوف و السدر روند افزایش صادرات نفت خام لیبی را به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد الحراری، سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی(ان او سی) اعلام کرد که تولید نفت خام این کشور به روزانه ٣٢۶ هزار بشکه رسیده است.

وی همچنین اعلام کرد که پایانه الشراره در غرب لیبی به دلیل تظاهرات در مسیر خط لوله این پایانه همچنان فعالیتش متوقف است.
وی ادامه داد: هنوز برای تعیین زمان پهلوگیری نخستین نفتکش به منظور بارگیری نفت خام در پایانه راس لانوف یا السدر بسیار زود است، این پایانه ها هفته گذشته از محاصره شورشیان درآمدند.

در شرایط عادی روزانه در مجموع ٥۶٠ هزار بشکه نفت از پایانه های السدر و راس لانوف صادر می شود که نزدیک به نیمی از ظرفیت روزانه یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه ای لیبی را به خود اختصاص می دهند.
حریری، یکی دیگر از مقام های شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که در این پایانه ها حدود ١٠ میلیون بشکه نفت ذخیره شده است و در نتیجه این کشور به سرعت می تواند به صدور حجم قابل ملاحظه ای نفت بپردازد.

حریری پیش از این یادآور شده بود که لیبی برای پرهیز از ایجاد تنش در بازار نفت، به تدریج نفت صادر می کند.
خبر از سرگیری صادرات دوباره نفت از این پایانه های لیبی سبب آرامش بیشتر بازارهای نفت خواهد شد که در روزهای اخیر و به دنبال ناکامی شورشیان سنی از ایجاد اختلال در صدور نفت عراق رو به آرامش رفته بود.

دورنمای از سر گیری صدور نفت از این پایانه ها، هفته گذشته سبب کاهش حدود پنج دلاری بهای نفت خام برنت شد.
عبدالله الثنی، نخست وزیر موقت لیبی هفته گذشته اعلام کرد که دولت با رهبر شورشیان شرق این کشور به توافق رسیده است تا باقی مانده پایانه های نفتی اشغال شده نیز آزاد شوند.

الثنی گفت: ما در دستیابی به توافقی برای حل بحران نفتی، کامیاب شده ایم و خوشبختانه، توانستیم بدون بهره گیری از زور، پایانه های نفتی راس لانوف و السدر را به دست آوریم.
ابراهیم جثران، رهبر شورشیان لیبی، اعلام کرد که پایانه های نفتی را به دولت بازگردانده تا " حسن نیت " خود را به مجلس جدید این کشور نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز