خبرگزاری کار ایران

در سال ٢٠١٣ میلادی:

دستگاه های الکترونیکی در حالت آماده به کار ۴٠٠ تراوات ساعت برق هدر دادند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۹۵

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، دستگاه های برقی موجود در کل جهان در سال گذشته میلادی، پس از قرار گرفتن در حالت آماده به کار، ۴٠٠ تراوات ساعت برق که هزینه معادل ٨٠ میلیون دلار دارد را هدر دادند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود به صرف شدن بیهوده ٨٠ میلیون دلار انرژی برق در کل جهان، به دلیل قرار دادن دستگاه های برقی به حالت آماده به کار(حالت استندبای) اشاره کرده است.

در سال ٢٠١٣ میلادی، بیشترین میزان برق را ١۴ میلیارد دستگاهی که به اینترنت متصل می شوند، مصرف کرده اند. دستگاه هایی مانند مودم اینترنت، چاپگر و کنسولهای بازی تنها در حالت آماده به کار ۴٠٠ تراوات ساعت برق مصرف کرده اند.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند هزینه برق هدر داده شده توسط این دستگاه های الکترونیکی در سال ٢٠٢٠ میلادی، به ١٢٠ میلیون دلار برسد.

گزارش دلیل این اصراف برق را ناشی از بهره وری پایین تکنولوژی " حالت آماده به کار " استفاده شده در دستگاه های الکترونیکی می داند.
گزارش همچنین به امکان صرفه جویی ۶٠٠ تراوات ساعتی انرژی برق در سالهای آینده، با اعمال سیاستهای صحیح و تکنولوژیهای جدیدتر و کارآمدتر تاکید می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز