خبرگزاری کار ایران

امیدواری بلغارستان به ادامه طرح ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۹۳

بلغارستان امیدوار است که طرح ساخت بخش بلغاری خط لوله گازی ساوثاستریم ظرف چند هفته آینده ادامه یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ریانووستی از بلگراد، کریستین ویگنین، وزیر امور خارجه بلغارستان امروز(١٢ تیر) اعلام کرد: کشورش امیدوار است که پس از دریافت توضیحات مربوطه از طرف کمیسیون اروپا، به طرح ساخت بخش بلغاری خط لوله گازی ساوثاستریم ظرف چند هفته آینده ادامه دهد.

خط لوله ساوثاستریم قرار است حدود ۶٣ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان و اسلوونی به ایتالیا صادر کند.
وی افزود: ما در حال گفتگوی مستقیم و دائمی با کمیسیون اروپا درباره شرایط اجرای این طرح هستیم و امیدوار هستم ظرف هفته های آینده توضیحات را دریافت کنیم تا بتوانیم به کار و اجرای این طرح ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه بلغارستان بر اهمیت زیاد این طرح برای امنیت انرژی جنوب شرق اروپا تاکید کرد.
وی این سخنان را در حالی مطرح کرد که وزیر امور خارجه صربستان نیز بر اهمیت اجرای این طرح که موضوع امنیت انرژی و نه روابط با روسیه را شامل می شود، تاکید کرده بود.

این مقام صربستانی گفته بود که اگر طرح ساخت خط لوله گازی ساوثاستریم متوقف شود، صربستان از نظر اقتصادی و انرژی ضرر خواهد کرد.
وی با بیان این که کمیسیون اروپا هیچ مسیر جایگزین با این پروژه گازی را مطرح نکرده است، گفت: صربستان با ترانزیت گاز با خط لوله ساوثاستریم روزانه میلیون ها یورو درآمد به دست می آورد.

بروکسل به دلیل اینکه اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی به گاز روسیه است، توسعه این طرح را به حال تعلیق درآورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز