خبرگزاری کار ایران

شرکت سی ان پی سی چین با مشکلات شدید مالی روبرو است

مشکل مالی فروشنده اطلاعات میدان آزادگان ایران به عراق

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۵۴

شرکت سی ان پی سی(CNPC) به دلیل فروش گاز به قیمت ارزان در چین با مشکلات شدیدی مالی مواجه شده است.

به گزارش ایلنا در ماه مه سال جاری، شرکت ملی نفت چین(CNPC)، پس از ١٠ سال مذاکره، قرارداد ٣٠ ساله‌ای را به ارزش ۴٠٠ میلیارددلار با شرکت دولتی گاز پروم روسیه برای خرید گاز از این شرکت و پوشش تقاضای فزاینده گاز طبیعی این کشور امضا کرد.

پس از این قرارداد، در ١٥ ژوئن، سومین خط لوله انتقال گاز از آسیای مرکزی با هزینه ساخت ٢, ٣ میلیارددلاری به بهره برداری رسید. این خط لوله که ظرفیتی حدود ٢٥ میلیارد متر مکعب دارد، مکمل دو خط لوله قبلی است و نیاز گاز ٥٠٠ میلیون نفر از مردم چین را در ٢٥ شهر این کشور تامین خواهد کرد. ظرفیت کلی این سه خط لوله به ٥٥ میلیاردمتر مکعب می‌رسد که می‌تواند ٢٣ درصد نیاز داخلی چین را تامین کند.

با این وجود شرکت سی ان پی سی با مشکلات مالی شدیدی مواجه است که جریان نقدی این شرکت را دچار مشکل کرده است. این امر ناشی از آن است که شرکت سی ان پی سی گاز را با قیمت بالاتری از روسیه و ترکمنستان وارد می کند و آن را با قیمت پایین تری به مصرف کنندگان داخلی عرضه می کند.

گفتنی است این شرکت چینی پیشتر اطلاعات نفتی مربوط به میدان آزادگان ایران را در اختیار کشور عراق رقیب جمهوری اسلامی ایران قرار داده است و براساس قوانین باید این شرکت در یک دادگاه بین المللی محاکمه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز