خبرگزاری کار ایران

درخواست برق استان تهران:

ادارات یک ساعت زودتر تعطیل شوند، مشکل قطعی برق نخواهم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۷۲

امسال خشکسالی نیز مشکلات مربوط به برق را افزایش داده زیرا با توجه به اینکه ۱۳.۵ درصد برق از آب تولید می‌شود کمبود آب باعثشده در نیروگاه های برق آبی نیز با مشکل مواجه شویم که گرمای هوا این روند را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدزمان حسینی مدیرعامل برق منطقه‌ای استان تهران در نشست خبری که به منظور حل مشکلات برق در استانداری تهران برگزار شده بود گفت: در حال حاضر در کل کشور هوا یک و نیم درجه گرمتر شده و این مساله باعثشده که ۸.۵ درصد مصرف برق بالا رود.
وی در ادامه به بحثتامین گاز نیروگاه‌های کشور از جمله تهران اشاره کرد و وضعیت نیروگاه‌ها را به لحاظ تامین خوراک خطرناک اعلام کرد و گفت: ما ۹ نیروگاه حرارتی داریم که باید برای ۴۵ روز سوخت مایع ذخیره داشته باشیم در حالی که اکنون نیروگاه شهید رجایی فقط ۵ روز سوخت ذخیره دارد. نیروگاه تهران ۱۱ روز، نیروگاه ری میزان ذخیره به صفر رسیده است و همچنین نیروگاه پرند، دماوند و رودشور فقط ۳ تا ۴ روز سوخت ذخیره دارند.
وی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌ها توان تامین گاز مصرفی خود را ندارند گفت: امسال خشکسالی نیز مشکلات مربوط به برق را افزایش داده زیرا با توجه به اینکه ۱۳.۵ درصد برق از آب تولید می‌شود کمبود آب باعثشده در نیروگاه های برق آبی نیز با مشکل مواجه شویم که گرمای هوا این روند را دوچندان کرده است.
حسینی همچنین عدم توسعه‌ نیروگاه‌ها را دیگر مشکل تامین برق عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۵ هزار مگاوات نیروگاه وارد شبکه شد که امسال از ۳ هزار مگاوات کمتر بود.
وی با بیان اینکه در تهران ۷ تا ۸ درجه افزایش دما منجر به رشد ۱۸ درصدی مصرف برق شده از مردم خواست که نسبت به مصرف برق در سطح این شهر صرفه‌جویی کرده تا بتوانیم تابستان را با کمترین عارضه پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران با اشاره به اینکه ما مشکلات برق را به یک درصد رسانده‌ایم از استانداری خواست که نسبت به کاهش ساعت کاری ادارات در تهران اقدام کند چرا که این مساله تامین‌کننده برق خواهد بود.
وی همچنین از ادارات دولتی خواست که طی یک بخشنامه جدی از کارکنان تقاضا شود که یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات دستگاه‌های برقی را خاموش کنند تا به تامین برق کمک شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز