خبرگزاری کار ایران

پاییز امسال؛

دور جدید نجات‌بخشی آثار باستانی سد سیمره آغاز می‌‌شود

کد خبر : ۱۸۰۰۲۱

فعالیت‌های پژوهشی باستان‌شناسی در محدوده آبگیر سد سیمره از تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه سال ۹۲ با هماهنگی و همکاری وزارت نیرو و مسئولان اجرایی ساخت سد و تاسیسات آن به‌نحو احسن انجام شده است.

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد: به‌دلیل افزایش دما در محدوده سد و نیروگاه سیمره و عدم امکان اکتشاف، دور جدید عملیات نجات‌بخشی آثار باستانی در سیمره پاییز آغاز می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، جلیل گلشن رییس پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای خطاب به مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن اعلام همکاری مستمر وزارت نیرو و مسئولان اجرایی سد و نیروگاه سیمره، از همکاری شرکت آب و نیرو در فراهم‌سازی زمینه باستان‌شناسی در محوطه سد سیمره قدردانی کرد و از ادامه باستان‌شناسی در محدوده آبگیر پشت سد سیمره در اوایل پاییز خبر داد.

در ادامه این نامه آمده است: همان‌طور که استحضار دارند فعالیت‌های پژوهشی باستان‌شناسی در محدوده آبگیر سد سیمره از تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه سال ۹۲ با هماهنگی و همکاری وزارت نیرو و مسئولان اجرایی ساخت سد و تاسیسات آن به‌نحو احسن انجام شده است. این کاوش‌ها به‌دلیل گرمای هوا به‌طور موقت متوقف شد و با مناسب شدن شرایط جوی و پیش از نزولات آسمانی آغاز خواهد شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: حمایت‌های ارزشمند جناب‌عالی و جدیت رییس پژوهشکده باستان‌شناسی در برنامه‌ریزی از شرایط مناسب فراهم شده و تلاش‌های بی‌دریغ و قابل ستودنی همکاران پژوهشگر و همکاری همه‌جانبه مسئولان سد خوشبختانه آثار بسیار ارزشمند دوره تاریخی و پیش از تاریخ نجات‌بخشی شد. بدیهی است ادامه حمایت‌های جناب‌عالی و تلاش همکاران در ادامه نجات‌بخشی آثار تاریخی فرهنگی، گوشه‌ای از فرهنگ غنی و افتخار آفرین و توانمندی‌های شگفتی‌ساز تمدن نیاکان را عیان خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز